Ministerul Turismului a promovat destinaţiile turistice româneşti la Târgul de turism de la Londra - World Travel Market (WTM), organizat în perioada 9 - 12 noiembrie în complexul expoziţional Reed Exhibition, informează MT. Aflat la a XXX-a ediţie, WTM este cea mai importantă manifestare de profil din lume dedicată exclusiv profesioniştilor, cu o suprafaţă de expunere de circa 44.000 mp şi peste 5.000 de expozanţi din întreaga lume.
Standul României, organizat de Ministerul Turismului, a avut 255 mp şi a găzduit 31 de companii care activează în domeniul turismului. La această ediţie, au fost promovate destinaţiile turistice româneşti, în special cele de iarnă şi programul "Crăciun în Maramureş", dar şi evenimente culturale, cum este Festivalul George Enescu.
Secretarul de Stat Sorin Munteanu, care a condus delegaţia Ministerului Turismului, a participat la Summit-ul miniştrilor de turism, a avut întâlniri cu directorul general al Reed Exhibition, a acordat interviuri reprezentanţilor presei paneuropene şi britanice (Eurosport, Euronews, Sky News). De asemenea, Secretarul de Stat Sorin Munteanu a purtat o serie de discuţii cu reprezentanţii unor touroperatori care au deja destinaţii româneşti în ofertă şi care doresc să crească numărul programelor pentru România.
Astfel, întâlnirea cu directorul firmei Balkan Holidays, care are programe de schi în România, a fost centrată pe posibilitatea reluării programelor de litoral în România din anul 2011. Sorin Munteanu a exprimat disponibilitatea Ministerului Turismului de a sprijini iniţiativa Balkan Holidays, în acest sens fiind identificată necesitatea unei mai mari flexibilităţi în politica de preţuri a hotelurilor de pe litoral, a realizării unei conexiuni aeriene Londra-Constanţa şi a intensificării activităţilor de promovare a destinaţiei România pe piaţa britanică.
Conducerea firmei Balkan Holidays ar putea efectua o vizită în România în primăvara anului viitor, pentru a evalua situaţia facilităţilor de pe litoral şi pentru discuţii cu hotelierii români.
Reprezentanţii operatorului Thomas Cook Marea Britanie au fost interesaţi de posibilitatea realizării unor activităţi comune de marketing pentru destinaţia România, inclusiv prin creşterea şi diversificarea ofertelor româneşti ce vor fi incluse în catalogul firmei pentru sezonul de iarnă 2010/2011. Discuţiile cu privire la promovarea în comun a României ca destinaţie turistică pe piaţa britanică vor fi aprofundate cu ocazia vizitei pe care aceştia şi-au propus să o efectueze în România în lunile următoare.