"Deutsche Bank" AG, cea mai mare bancă din Germania, a decis să cumpere instituţia creditoare locală "Norisbank", care activează pe segmentul de consum, în schimbul sumei de 420 de milioane de euro (537 milioane de dolari). Aceasta este cea de-a doua achiziţie pe care o face "Deutsche Bank" în ultimele trei luni, pe piaţa internă de retail. "Deutsche Bank", instituţie financiară care are 7% din clienţii interni de pe piaţa creditelor de consum, a decis, în luna iunie a acestui an, să cumpere "Berliner Bank", în schimbul sumei de 680,5 milioane de euro.
În urma preluării "Norisbank" - care are sediul în Nüremberg, "Deutsche Bank" va obţine 98 de sucursale, cu 334.000 de clienţi şi un portofoliu de credite de 1,4 miliarde de euro. "Norisbank" este o divizie a "DZ Bank" AG, cea mai mare cooperativă de credit din Germania.
Directorul executiv al "Deutsche Bank", Josef Ackermann, încearcă să obţină mai mult profit din activităţile de retail banking, din Germania, piaţă dominată de casele de economii deţinute de stat.
"Această tranzacţie subliniază că suntem pregătiţi să facem achiziţii pe piaţa Germaniei, în situaţia în care societatea pe care o preluăm se potriveşte conceptului nos-tru strategic", a afirmat Ackermann. Acesta subliniază că operaţiunile private pe care banca le asigură clienţilor reprezintă un pilon principal pentru activităţile societăţii.
"Achiziţia nu va aduce câştiguri majore, însă ea este importantă pentru strategia băncii", declară Georg Kanders, analist la "WestLB". În opinia acestuia, "Deutsche" pare că vrea să pună bazele unei bănci noi.
"Deutsche Bank", care are aproximativ 8,5 milioane de clienţi în Germania şi 770 de sucursale, a realizat, în prima jumătate a acestui an, aproape 17% din vânzările sale în sectorul privat şi cel de business. Societatea bancară a obţinut circa două treimi din vânzările sale în domeniul investment banking.
Directorul financiar al băncii, Anthony Di Iorio, declară că "Deutsche Bank", instituţie a căror operaţiuni retail se îndreaptă către clienţii bogaţi, care pot cumpăra produse investiţionale, urmăreşte să se extindă în domeniul consumer finance şi real estate.
Valoarea de piaţă a băncii germane se ridică la aproape 45,3 miliarde de euro.