DGAF a suspendat activitatea unui restaurant pentru o perioadă de 30 de zile şi au fost aplicate amenzi de 38.000 lei, după o acţiune de control desfăşurată la punctele de lucru a nouă localuri din Bucureşti, în data de 5 aprilie.
Potrivit unui comunicat remis redacţiei, în acea dată, în jurul orelor 01.00, inspectorii Direcţiei Antifraudă Fiscală au efectuat o serie de controale inopinate la un număr de nouă restaurante din Bucureşti.
Acţiunea a vizat atât verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind emiterea bonului fiscal, cât şi evaluarea impactului pe care l-a avut campania iniţiată de ANAF, în luna martie, în vederea combaterii evaziunii fiscale şi a întăririi disciplinei financiare.
Selecţia celor nouă restaurante a fost realizată în urma analizei de profil din care a reieşit că agenţii economici vizaţi au avut în trecut un comportament fiscal cu grad ridicat de risc.
Din analiza trendului creşterii conformării voluntare şi a numărului caselor de marcat vândute, precum şi din analiza rezultatelor acestei acţiuni, în raport cu istoricul comportamentului fiscal (identificat de analiza de risc) a agenţilor verificaţi, instituţia consideră că această campanie a ANAF a avut ca efect direct modificarea semnificativă pozitivă a comportamentului agenţilor economici, în sensul respectării prevederilor legale privind utilizarea caselor de marcat şi emiterea bonului fiscal pentru fiecare livrare sau prestare efectuată către populaţie.
ANAF reaminteşte că, din datele preliminare, gradul de conformare fiscală a crescut cu cca 20%, numărul caselor de marcat vândute către agenţii economici a crescut cu 24,32%, iar veniturile colectate la bugetul statului s-au majorat cu aproape un miliard de euro, faţă de programul stabilit de MFP.
Acţiunile de control ale Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală vor continua în acelaşi ritm în ceea ce priveşte verificarea modului în care se respectă prevederile OUG 28/1999, concomitent cu păstrarea ca linie prioritară de acţiune a combaterii ferme a fenomenului de fraudare a bugetului de stat prin intermediul lanţurilor organizate.
În paralel, specialiştii ANAF oferă suport de specialitate reprezentanţilor Ministerului de Finanţe, în vederea modificărilor legislative cu privire la OUG 28 /1999, în acord cu solicitările mediului de afaceri.
Pe parcursul primului an de funcţionare (2014), au fost investigate 714 cazuri de fraudă fiscală şi vamală şi identificate prejudicii totale cauzate bugetului de stat în valoare de 3,47 miliarde lei (cca 787,6 milioane euro), pentru care au fost sesizate organele de urmărire penală.
Valoarea actelor desesizare cu prejudiciu mai mare de un million de euro a reprezentat 90% în total valoare prejudiciu aferent actelor de sesizare înaintate organelor de urmărire penală.
Au fost instituite 1.302 măsuri asigurătorii pentru active patrimoniale, în valoare totală de 2.48 miliarde lei (cca 560 milioane euro).
Au fost aplicate 19.429 amenzi contravenţionale în valoare totală de 93.319.350 lei (cca 21,2 milioane euro), aferente unui număr de 13.730 procese verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor. (în principal, cu ocazia verificărilor privind autorizarea activităţilor desfăşurate, provenienţa legală a mărfurilor, dotarea şi utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, respectarea disciplinei financiare).
Au fost efectuate confiscări de numerar, venituri din activităţi ilicite şi bunuri, valoarea estimată a acestora fiind de 279.835.918 lei (cca 63,6 milioane euro).
Ca urmare a controalelor antifraudă efectuate în domeniul produselor accizate s-au transmis autorităţii competente 16 solicitări de revocare sau suspendare a autorizaţiilor, fiind vizate 9 antrepozite fiscale şi 7 comercianţi en-detail de produse energetice.
Pe linia prevenirii şi combaterii fraudelor vamale şi fiscale, au fost stabilite 305 profile de risc care au fost comunicate Direcţiei Generale a Vămilor în vederea instituirii acestora şi au fost instituite345 consemne,pentru societăţi al căror comportament fiscal s-a încadrat în profilul de risc determinat (ca urmare a monitorizării permanentă a transporturilor rutiere de bunuri care provin din achiziţii intracomunitare)