Boeing a plasat ieri într-o categorie incertă comenzi pentru 141 de avioane, din cauza războiului din Ucraina şi a sancţiunilor internaţionale împotriva Rusiei, printre alte aspecte contractuale, ceea ce înseamnă că nu se mai aşteaptă ca avioanele să fie livrate, transmite Reuters, conform News.ro.
Boeing a făcut această dezvăluire în datele lunare referitoare la comenzi care au arătat, de asemenea, că a livrat clienţilor 41 de avioane în martie.
Numărul lunar de livrări a inclus 34 dintre avioanele sale 737 MAX cu o singură punte, două nave de marfă 767 pentru FedEx Corp şi un avion cargo 777 pentru China Airlines.
Cele 41 de avioane livrate în martie - număr aproape dublu faţă de cele 22 de aparate livrate în februarie şi în creştere faţă de 29 în urmă cu un an - reflectă revenirea cererii pentru călătorii şi cea pentru livrările de marfă, determinată de pandemie.
Boeing a spus că livrările din acest an au fost de 95 de avioane. Livrările de avioane 787 Dreamliner au rămas blocate din cauza inspecţiilor şi reparaţiilor pentru defecte de producţie.
În martie, Boeing a rezervat comenzi pentru 53 de avioane, în timp ce clienţii au anulat comenzi pentru 15 avioane - inclusiv trei dintre avioanele sale 787. Fără comenzi anulate şi modele schimbate, Boeing a avut 38 de comenzi.
Pentru primele trei luni ale anului, comenzile Boeing au crescut la 167 de la 114, a spus Boeing.
Luând în considerare cazurile în care clienţii au anulat comenzi sau au schimbat modele, comenzile s-au situat la 145, faţă de 107, a precizat Boeing.
După ajustări pentru tranzacţii considerate puţin probabil să aibă ca rezultat livrarea efectivă, comenzile nete până în prezent au scăzut la 76 de la 179, a spus Boeing. Per total, stocul de comenzi al Boeing a scăzut la 4.231 de la 4.375.
Boeing a spus că ajustarea contabilă a inclus 141 de aeronave eliminate din restanţe din motive financiare şi contractuale. Majoritatea aeronavelor eliminate s-au datorat războiului din Ucraina, care a determinat sancţiuni internaţionale împotriva Rusiei şi a ruinat industria aeriană a Ucrainei.
Comenzile au fost în principal pentru transportatori ruşi şi au inclus 138 dintre cele mai bine vândute avioane 737 MAX ale Boeing şi mai mult de o duzină de modele 777 şi 787 cu corp mare.
Airbus a declarat că a livrat 142 de avioane în primul trimestru, în creştere cu peste 13% faţă de anul anterior. Airbus a vândut un total de 253 de avioane în primul trimestru, sau un total net de 83 după anulări.
Airbus nu publică o cifră comparabilă cu ajustarea contabilă a Boeing, dar surse din industrie au spus că producătorul european de avioane are şi un filtru intern pentru filtrarea comenzilor care este puţin probabil să fie livrate şi nu le plasează în planul său de producţie.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2022, 09:28)
Occidentalii isi fac rau singuri dintii cauza sanctiunilor....
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2022, 19:04)
Pentru ca un razboi i-ar costa cu mult mai mult.
Vezi cum arata Ucraina dupa nici doua luni de razboi.