Actualizare - Alstom neagă informaţiile referitoare la activitatea sa incluse în articol
Reprezentanţii Alstom susţin că nu au primit nicio adresă oficială din partea instituţiilor abilitate, referitoare la demararea vreunei investigaţii care să vizeze aspectele semnalate în articol: "Alstom nu a primit nicio adresă oficială din partea instituţiilor abilitate, referitoare la demararea vreunei investigaţii care să vizeze aspectele semnalate în articol. Pentru Alstom, o conduită etică este prioritatea absolută în toate activităţile sale, lucru confirmat şi de certificarea ISO 37001 acordată de AFNOR Certification".
(V.D.)
-------
Directorul general CFR SA, Ion Gavrilă, şi managerul Alstom România, Gabriel Stanciu, sunt cercetaţi de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, pentru contractele acordate de compania românească firmei franceze.
Conform unor informaţii apărute în presă, care citează surse judiciare, ancheta a fost demarată după ce procurorii au aflat că şeful CFR SA a fost implicat într-un accident rutier, în timp ce se afla la volanul unui autoturism aparţinând companiei Alstom.
Accidentul rutier s-a petrecut în 13 octombrie, la Strehaia, între Severin şi Craiova, iar în urma lui, Ion Gavrilă a fost transportat cu elicopterul la spitalul Bagdasar Arseni din Bucureşti.
În urma cercetărilor efectuate în legătură cu acest eveniment rutier, procurorii au descoperit că şeful CFR SA conducea un autoturism Dacia Duster, cu numărul de înmatriculare B-92-CPP, aparţinând societăţii Alstom Transport.
Din această cauză, s-au autosesizat procurorii din cadrul DNA, care verifică legalitatea atribuirii contractelor dintre CFR SA şi grupul Alstom, precum şi relaţiile personale dintre Ion Gavrilă şi Gabriel Stanciu. Procurorii verifică dacă Gabriel Stanciu a utilizat sume plătite drept comisioane pentru a obţine aceste contracte în România, contractele fiind finanţate din fonduri europene, iar magistraţii au solicitat omologilor lor francezi informaţii financiare în legătură cu contractele Alstom din ţara noastră.
În legătură cu informaţiile apărute în presă, reprezentanţii CFR SA susţin că nu au primit nicio adresă oficială din partea organelor abilitate privind demararea unei investigaţii. Într-un comunicat emis de companie se arată: "CFR SA nu a primit nicio adresă oficială din partea organelor abilitate, privind demararea unei investigaţii care să vizeze aspectele semnalate în publicaţia online respectivă. Menţionăm faptul că, orice document solicitat companiei noastre, de către autorităţile abilitate ale statului, va fi transmis instituţiei respective în cel mai scurt timp".
Contractele derulate de Alstom pentru CFR SA depăşesc 900 milioane euro, se află în întârziere, şi vizează reabilitarea căii ferate pentru segmentele Coşlariu-Micăsasa (electrificare, furnizare de energie electrică, telecom), Simeria-Vinţu de Jos (electrificare, telecom, sistem de informare a călătorilor) şi segmentul km 614-Curtici (electrificare, semnalizare).