Desfiinţarea Corpului de Control al primului ministru a trecut neobservată, deşi a fost anunţată în Monitorul Oficial din 25 martie. Cu excepţia unui singur cotidian, care a sesizat că în presă nu mai apar rezultate ale activităţii corpului, nimeni nu a remarcat dispariţia acestuia. Totuşi, încă de acum o lună, Monitorul Oficial a publicat Ordonanţa de Urgenţă nr.11/2004, care conţine, la articolul 2, o prevedere în jurul căreia planează o notă de ambiguitate: "Cancelaria Primului Ministru preia Corpul de Control al Guvernului, instituţie publică, în coordonarea primului ministru şi subordonată Autorităţii Naţionale de Control, cu personalitate juridică, care se desfiinţează". Citind o astfel de formulare, nu putem să nu ne întrebăm: Ce sens are preluarea unui organism de către Cancelarie, dacă acesta "se desfiinţează", iar atribuţiile îi sînt preluate de Autoritatea Naţională de Control (ANC), după cum prevede aceeaşi ordonanţă?
Neclarităţi legate de acest subiect există şi în interiorul Guvernului. Aici, mai multe voci susţin cu tărie că departamentul încă există şi îşi exercită în continuare atribuţiile. Victor Ponta, fostul şef al organismului defunct, nu a putut clarifica situaţia, întrucît se afla în străinătate. Nici Secretariatul General al Guvernului (SGG) nu a reuşit să ofere o poziţie clară şi un răspuns la întrebările "cine" şi "de ce" a luat decizia desfiinţării Corpului de Control. "Informaţiile legate de acest departament nu intră în sistemul de organizare al SGG", a declarat Cristian Sinc, reprezentantul biroului de presă, al SGG.
Prin urmare, dacă Administraţia Centrală a înfiinţat acest organism pentru combaterea unor nereguli destul de serioase, atunci, desfiinţarea lui presupune că obiectivul a fost atins şi avem un aparat de stat fără probleme.