Ministrul Transporturilor a reiterat, ieri, că până la finele anului 2019 vor fi daţi în folosinţă circa 100 de kilometri de autostradă şi a negat că ar fi probleme cu facturi neplătite pentru constructorul italian Impresa Pizzarotti, care lucrează pe lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda.
Răzvan Cuc a declarat: "Conform discuţiilor pe care le-am avut cu antreprenori şi cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, se va putea circula pe lotul 1 de pe Sebeş-Turda la sfârşitul acestui an, vom avea Iernut-Cheţani, tronsonul de autostradă Biharia-Borş, Râşnov-Cris-tian, Centura Bacăului. Săptămâna trecută, am făcut o vizită la Centura Bacăului, iar constructorul se mişcă foarte bine. Vor fi daţi în folosinţă 100 de kilometri de autostradă. În cei 100 de kilometri sunt incluse şi loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva".
Întrebat dacă se confirmă informaţiile apărute cu privire la constructorul Pizzaroti, potrivit cărora acesta ar fi scăzut ritmul de lucru pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda din cauza întârzierilor la plata facturilor, minis-trul a răspuns: "Nu există aşa ceva".
Potrivit acestuia, pe lotul 1 Sebeş-Turda - stadiul fizic a depăşit 75%.
"Mai au de lucrat la câteva terasamente care se pot face rapid şi trebuie să lucreze la descărcările de pe autostradă ca să le poată da în folosinţă, la bretele", a menţionat Cuc.
Promisiunile ministrului transportului nu sunt acoperite de realitate, sus-ţin reprezentanţii opoziţiei politice. Deputatul liberal Lucian Bode, preşedintele Comisiei pentru Trans-porturi şi Infrastructură a declarat: "Incompetenţa de la transporturi loveşte din nou! Domnule ministru Răzvan Cuc, cu recepţii făcute pe jumătate vom avea autostrăzi în Româ-nia la Paştele Cailor!"
El susţine că promisiunile lui Răzvan Cuc sunt menite să ascundă eşecul inaugurării celor 43 de kilometri din A1, pe tronsonul Lugoj-Deva. Inaugurarea acestui tronson trebuia să fie făcută la sfârşitul lunii iulie, după care a fost amânată pentru mâine, 15 august, dar se pare că lucrările nu au fost încă finalizate.
Lucian Bode precizează: "Suntem la mijlocul lunii august, iar disperarea este mare pentru domnul ministru Cuc şi pentru Guvernul PSD! Nu au reuşit să finalizeze niciun kilometru de autostradă din cei 100 km promişi, iar în acest ritm riscul să avem un mare ZERO până la sfârşitul anului este uriaş. Ne aflăm în următoarea situaţie: loturile 3 şi 4 din A1 Lugoj-Deva au fost prezentate de către CNAIR la pachet, când se discuta despre inaugurare erau mereu prezentate cu acelaşi termen. Brusc, în al 12-lea ceas, CNAIR constată că sunt nereguli pe lotul 3 şi recepţia va fi amânată. Deşi lotul 4 poate fi recepţionat, pe el nu se va putea circula până când nu se remediază problemele de pe lotul 3! Este clar că în România, cu echipa actuală de la transporturi şi CNAIR, niciun proiect major nu are şanse să fie dus la bun sfârşit fără blocaje!".
Preşedintele Comisiei pentru trans-porturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor solicită demiterea minis-trului transporturilor şi directorului CNAIR.
În legătură cu Autostrada 10, Asociaţia Pro Infrastructura a arătat, ieri, pe pagina proprie de Facebook că antreprenorul Impresa Pizzarotti a sistat aproape în totalitate lucrările pe lotul 1, Sebeş-Turda.
"Ritmul a scăzut treptat în ultima perioadă, iar motivul neoficial al noii înrăutăţiri a situaţiei este atitudinea celor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere care certifică foarte târziu lucrările executate sau chiar refuză să le certifice. Conform raportului CNAIR din iulie, stadiul fizic a ajuns la 73,5%, însă cel financiar este de doar 61,43%. Diferenţa de 12 procente înseamnă aproximativ 65 de milioane de lei, bani investiţi de italieni în şantier şi încă nedecontaţi de statul român", afirmă Asociaţia Pro Infrastructura.
Totodată, Asociaţia susţine că acest tronson nu poate fi inaugurat în 2019. Darea în folosinţă a celor 17 kilometri ar putea să fie amânată chiar pentru 2021, dacă disputele tehnice, birocratice şi contractuale nu vor fi rezolvate în cel mai scurt timp, susţin cei de la Pro Infrastructura.