Retailerul american de îmbrăcăminte Forever 21 Inc. a solicitat, duminică, plasarea sa sub protecţia Legii falimentului din SUA, compania fiind afectată de concurenţa online, precum cea făcută de gigantul Amazon.com Inc., potrivit Reuters.
De la începutul anului 2017, peste 20 de retaileri din SUA, inclusiv Sears Holdings Corp. şi Toys "R" Us, s-au plasat sub protecţia Legii falimentului, după ce un număr tot mai mare de clienţi s-au orientat către achiziţiile online, în defavoarea mall-urilor fizice.
Forever 21 a informat că restructurarea îi va permite să se concentreze pe partea profitabilă a operaţiunilor sale de bază şi să închidă unele magazine de la nivel internaţional.
"Am solicitat aprobarea pentru înstrăinarea a până la 178 de centre comerciale din SUA. Decizia finală privind închiderea unităţilor va fi luată în urma discuţiilor cu deţinătorii spaţiilor comerciale în care funcţionăm", potrivit oficialilor societăţii.
Înfiinţat în 1984, Forever 21 are 815 magazine în 57 de ţări. Săptămâna trecută, compania a anunţat că va ieşi de pe piaţa din Japonia şi va închide toate cele 14 magazine din ţara asiatică până la sfârşitul lunii octombrie.
Societatea vrea să pună lacătul pe cele mai multe magazine din Asia şi Europa, însă nu preconizează că va ieşi de pe vreo piaţă majoră din Statele Unite.
Compania a precizat că filiala sa din Canada a depus documentele pentru declararea falimentului şi vrea să închidă cele 44 de magazine din ţară. Forever 21 îşi va continua operaţiunile în Mexic şi America Latină.
Compania a înregistrat atât active, cât şi datorii între un miliard şi zece miliarde de dolari, conform documentelor depuse în instanţă. Retailerul a primit finanţare în valoare de 275 de milioane de dolari de la creditorii săi şi o infuzie de 75 de milioane de dolari de la TPG Sixth Street Partners.
Lanţul Forever 21, care este prezent şi pe piaţa din România, a beneficiat de consultaţă juridică de la Kirkland & Ellis LLP în acest caz de faliment, iar Alvarez & Marsal îi acordă consultanţă pentru restructurare.