Banca nu urmăreşte validarea informaţiilor sensibile prin e-mail, SMS sau social media, ci doar infractorii cibernetici fac acest lucru în numele entităţilor financiare, avertizează Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), într-o postare publicată, miercuri, pe Facebook, informează Agerpres.
"Evită accesarea link-urilor sau ataşamentelor pe care le întâlneşti în mesaje electronice venite din surse necunoscute. Verifică de fiecare dată adresa expeditorului din sursa mesajului primit. De multe ori atacatorii maschează numele real. Banca nu îţi va solicita niciodată furnizarea de informaţii cu caracter personal, date de autentificare sau date de card prin accesarea unui link sau ataşament dintr-un mesaj", susţin specialiştii în securitate cibernetică.
DNSC recomandă utilizatorilor de Internet să acceseze platforma sigurantaonline.ro, unde pot afla cum se pot proteja de atacatorii care le "vânează" datele.
#SigurantaOnline este o campanie de conştientizare dedicată evitării fraudelor de pe internet, derulată de DNSC, Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB).
"Dacă aţi oferit date financiare sau date de card în urma accesării unor astfel de link-uri pe social media, vă recomandăm să luaţi imediat legătura cu banca pentru blocarea cardului şi monitorizarea tranzacţiilor din cont", notează reprezentanţii DNSC.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.03.2022, 07:29)
Alo? Orange? Vodafone? Enel?
Poftim? Toți operatorii de telefonie mobila fac contracte cu in-securitate maxima. Te suna reprezentanții de pe numere neverificabile și fac contracte pe baza datelor primite și "acordul verbal". Nu există nici o deosebire între cineva care vrea sa fure date și cineva de la telefonie.
Iar de când cu energia și cei de la Enel la fel.
Un website poți identifica. Un telefon... ar putea fi oricine.
Ar trebui toți furnizorii sa ofere o lista cu telefoanele lor de contractare pentru verificare.