Producătorul belgian de bere "InBev" NV vrea să cumpere "Anheuser-Busch" Cos. din SUA, în schimbul sumei de 46,3 miliarde de dolari, în numerar, urmărind să creeze cel mai mare producător mondial de profil, care va controla 50% din piaţa americană a berii. Conducerea "Anheuser-Busch" va analiza oferta "InBev", care se ridică la 65 de dolari pe acţiune. Oferta este cu 11% mai mare decât preţul de închidere înregistrat de titlurile "Anheuser-Busch" la finele şedinţei bursiere din 11 iunie, de la New York Stock Exchange.
Donald Yacktman, investitor "Anheuser-Busch", este de părere că acţionarii companiei vor fi încântaţi de acest preţ. Menţionăm că grupul "Berk-shire Hathaway" Inc., controlat de miliardarul Warren Buffett, este al doilea acţionar ca importanţă al "Anheuser-Busch".
Dacă va avea loc, tranzacţia ar fi una record pe segmentul celor realizate în numerar. În prezent, recordul este deţinut de preluarea "AT&T Wireless Services" Inc. de către "Cingular Wireless" LLC, care a avut loc în 2004 şi a valorat 41 de miliarde de dolari.
Achiziţia ar aduce marca Budweiser aparţinând "Anheuser-Busch", cu o vechime de 132 de ani, alături de Stella Artois şi Bass, produse de "InBev". Compania belgiană s-a extins puternic în ultimii 20 de ani, devenind cel mai mare producător mondial de bere, după vânzări, care domină piaţa din America Latină.
Cei doi directori ai companiei belgiene, Jorge Paulo Lemann şi Marcel Telles, au avut, la data de 2 iunie, o întâlnire cu directorul executiv al "Anheuser- Busch", August A. Busch IV, preliej cu care Busch a pus problema unei propuneri formale.
Potrivit conducerii "InBev", denumirea noi entităţii combinate "va evoca moştenirea Anheuser- Busch". Compania belgiană nu intenţionează să închidă vreo fabrică din SUA aparţinând "Anheuser-Busch", în cazul preluării acestei companii.
"InBev" derulează operaţiuni în cel puţin 30 de ţări şi îşi dis-tribuie produsele în peste 130, însă nu obţine nici 1% din vânzări (ca volum) în SUA.