Flanco Retail a înregistrat, anul trecut, vânzări de 983 milioane de lei, în creştere cu 7% faţă de anul precedent, 2017 fiind cel mai bun an din istoria companiei, a declarat, ieri, Dragoş Sîrbu, CEO Flanco Retail, în cadrul unei conferinţe de presă.
Domnia sa a spus că pentru 2018, compania îşi doreşte să menţină ritmul de creştere de 5-7% şi să ajungă la vânzări de peste un miliard de lei, şi să atingă un nivel al investiţiilor de opt milioane de lei, din care un procent semnificativ va fi alocat pentru deschiderea a 15 magazine noi şi pentru reamenajarea celor mai importante unităţi din reţea.
În perioada 2013-2017, vânzările companiei au crescut cu aproximativ 60%, a mai precizat domnul Sîrbu.
Conform sursei citate, anul trecut, investiţiile companiei au totalizat opt milioane de lei, iar 60% din această sumă a fost alocată relocării şi reamenajării magazinelor, iar 20% (1,6 milioane de lei) dezvoltării platformelor online şi mobile.
Potrivit estimărilor companiei, piaţa de profil ar urma să crească în 2018 cu 9%, a mai menţionat Dragoş Sîrbu, potrivit căruia, la nivelul Flanco Retail, comenzile şi tranzacţiile de pe mobil au crescut cu 91% anul trecut, iar creditarea online - cu peste 270%.
Domnia sa a mai spus: "Se poate întâmpla ca, anul acesta, sursele care au generat creşterea consumului să se mai limiteze. Eu cred că acestea se vor pondera".
Domnul Sîrbu a vorbit şi despre riscurile din piaţă, menţionând în acest sens problema forţei de muncă: "Capacitatea noastră de a ocupa organigrama cu forţa de muncă este un risc pe care îl avem în mod constant. Acoperim destul de bine organigramele în oraşele mari, dar reuşim cu greu în oraşele mici".
Un alt risc este reprezentat şi de plafonarea DAE, care, potrivit domnului Sîrbu, ar putea avea un impact semnificativ asupra accesibilităţii creditelor de consum şi, implicit, asupra vânzărilor, subliniind că nu există, încă, o certitudine în această privinţă.
La finele anului trecut, Flanco Retail deţinea o reţea de 125 de magazine, dintre care 17 magazine nou deschise, opt magazine reamenajate şi şase relocate, a mai spus sursa citată, cu menţiunea că retailerul a închis, în perioada ianuarie 2017-februarie 2018, 16 magazine, care în contextul expansiunii vânzărilor online, nu şi-au mai dovedit rentabilitatea.
La sfârşitul lui 2017, compania avea un număr de 1.500 de angajaţi.
Conform afirmaţiilor lui Dragoş Sîrbu, în ceea ce priveşte categoria telefoanelor inteligente (smartphone), piaţa a crescut valoric cu 35%, dar la nivel de unităţi cu doar 4%, ceea ce înseamnă că produsele se vând la un preţ mai mare.