După doi ani de pandemie care a încetinit creşterea în numeroase domenii, industria de transport de mărfuri a crescut cu viteză, 2022 fiind un an spectaculos pentru companiile din domeniu, pe fondul cererii tot mai mari pentru servicii de transport, este concluzia DSV Road, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în acest context, anul trecut DSV Road a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021, datorită creşterii numărului de clienţi şi a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj şi intermodal.
"2022 a fost unul dintre cei mai buni ani, cu adevărat spectaculos, pentru industria de transport de mărfuri, cu o creştere accelerată a cererii care s-a resimţit în special din al doilea trimestru. Creşterea cea mai mare s-a înregistrat în activitatea de import de mărfuri, însă şi partea de exporturi a cunoscut o perioadă efervescentă anul trecut. Creşterea consumului, alături de deschiderea a tot mai multe magazine fizice şi expansiunea ecommerce-ului, a generat creşteri pe toate tipurile de transport în cadrul DSV Road", declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Astfel, la nivel de business, în 2022, volumele DSV Road au crescut cu aproximativ 50% datorită oportunităţilor pe care compania le-a maximizat şi extinderii portofoliului de clienţi şi de subcontractori.
Totodată, creşteri mari, în jur de 40%, au fost înregistrate pentru serviciile de transport în regim grupaj, mai ales în contexul inflaţiei. Transportul de tip grupaj permite încărcarea unui singur camion cu mărfurile mai multor companii, cu greutăţi între 10 kg 2.500 kg, cu destinatari diferiţi, ceea ce ajută la optimizarea costurilor cu transportul de produse până la 80% pentru companii. În acest context, serviciile de transport în regim grupaj reprezintă aproximativ 60% din business-ul DSV Road în România, urmat de transportul intermodal.
De asemenea, cererea pentru transportul intermodal, care presupune combinarea transportului feroviar şi a celui rutier, pentru aducerea de bunuri în România, a crescut cu 30% anul trecut, acest tip de transport plasându-se pe locul doi în topul celor mai vândute servicii de către DSV Road pe piaţa locală, subliniază sursa citată.
"Transportul mărfurilor în regim de grupaj sau intermodal va continua să domine pe piaţă, atât pentru că reprezintă modalităţi de reducere a costurilor în companii, cât şi pentru că firmele din România sunt tot mai interesate să reducă impactul asupra mediului. Iar în acest caz transportul intermodal are un rol esenţial, ajutând companiile în strategia lor de atingere a obiectivelor ESG, iar pe noi, la DSV Road, să atingem ţinta de reducere a emisiilor de carbon cu până la 40% până în 2030", explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Totodată, o creştere importantă a înregistrat-o şi cererea pentru transport intern de mărfuri, de 25%, şi ca urmare a extinderii marilor lanţuri de magazine pe teritoriul României.
În 2022, DSV Road a transportat peste 600.000 de tone de marfă, în special din categoriile automotive, chimicale, IT&C, fashion, pharma şi electro-IT, pentru companii mari, medi şi micii. Cele mai mari cantităţi de mărfuri au provenit din Germania, Ungaria şi Italia, iar în ceea ce priveṣte exporturile cel mai mare volum de marfă s-a transportat către Germania, Italia şi Ungaria.
România este una dintre cele mai importante pieţe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani. Astfel, pentru 2023, compania se aşteaptă la o creştere a business-ului cu 10%, se menţionează în comunicat.