În contextul inflaţiei accentuate, cererea pentru transport de tip grupaj a crescut cu 40% în acest an, fiind o soluţie de transport de mărfuri mai puţin costisitoare comparativ cu alte tipuri de transport, potrivit unui comunicat remis redacţiei. Astfel, companiile din România reduc costurile cu serviciile de transport şi cu depozitarea stocurilor cu până la 80%, arată o analiză DSV Road.
Conform sursei citate, transportul în regim grupaj reprezintă încărcarea unui singur camion cu mărfurile mai multor companii, cu destinatari diferiţi. Companiile care nu au suficientă marfă pentru a închiria spatiul complet într-un camion preferă soluţia de tip grupaj, prin care pot transporta de la un singur colet până la trei paleţi de produse, adică între 10 kg şi 2.500 kg. Astfel, camioanele de linie DSV preiau întreaga încărcatură, fiecare partidă de marfă fiind integrată în reţeaua paneuropeană de distribuţie a companie, ce are mai mult de 300 de terminale şi de birouri. Prin plecările zilnice din mai mult de 30 de ţări, companiile client beneficiază atât de flexibilitate în alegerea datelor de preluare şi de livrarem şi timp fix de tranzit, cât şi de predictibilitate şi trasabilitate completă.
"Nivelul ridicat al inflaţiei a generat creşterea costurilor în avalanşă pe piaţa locală şi nu numai, ceea ce a determinat companiile din România să caute cele mai eficiente soluţii pentru reducerea cheltuielilor în business. Astfel, interesul pentru transportul de tip grupaj a crescut exponenţial în 2022, având în vedere multitudinea de avantaje oferite, printre care, optimizarea costurilor de transport, timpi de tranzit bine stabiliţi, preluări zilnice, reducerea cheltuielilor cu spaţiile de depozitare, stocuri mai mici sau chiar inexistente şi diminuarea amprentei de CO2, o soluţie tot mai căutată de companii", explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Companiile îşi pot eficientiza operaţiunile cu ajutorul transportului în regim de grupaj, fiind preferat de toate tipurile de firme, mici, medii şi corporate, indiferent de dimensiunea business-ului, din toate domeniile - retail, ecommerce, IT&C, automotive, pharma şi altele. Prin reţeaua de grupaj a DSV Road sunt transportate numeroase tipuri de marfă, de la mărfuri generale, electronice şi electrocasnice, componente auto, chimicale, mărfuri periculoase ADR, articole vestimentare, dar şi alimente şi alte mărfuri perisabile.
Totodată, cererea pentru transportul de tip grupaj a crescut în acest an şi pentru că tot mai multe companii, în special cele de ecommerce, renunţă la stocuri şi, implicit, spaţii de depozitare, preferând vânzarea prin sistemul dropshipping.
"Deşi în continuare transportul de tip grupaj este folosit preponderent pentru importarea de mărfuri, în ultimii ani creşte treptat cererea pentru acest tip de transport şi pentru export, în special în industriile automotive şi retail, dar şi alte domenii, echilibrând astfel balanţa economică. Astfel, ne aşteptăm la o creştere accelerată a interesului pentru serviciul de grupaj în viitorul apropiat, în special din România spre alte ţări, urmând să aibă loc o evoluţie spectaculoasă a dezvoltării acestui tip de transport", adaugă Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
În acest context, serviciile de transport în regim grupaj reprezintă aproximativ 60% din business-ul DSV Road în România, urmat de transportul intermodal.
Pentru 2023, compania estimează o creştere a cererii pentru serviciile de grupaj de cel puţin 20%.
În 2022, având în vedere cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, DSV Road se aşteaptă la o creştere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro.
"Cu reţeaua noastră paneuropeană extinsă şi sistematizată, completată de personalul nostru calificat, clientii beneficiază, indiferent de volume, de o acoperire europeană puternică şi de cunoştinţe valoroase despre piaţa locală, de un serviciu rapid de grupaj fiabil şi eficient", transmite Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.