Cererea pentru transport intermodal a crescut cu 30% în perioada ianuarie-octombrie 2022 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită eficienţei acestui tip de transport, dar şi pe fondul crizei de camioane şi de şoferi în Europa, potrivit datelor DSV Road, informează un comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, transportul intermodal, care reprezintă combinarea a două tipuri de transport, spre exemplu rutier şi feroviar, contribuie la dinamismul utilizării camioanelor pe distanţe scurte, dar şi la efectul benefic al folosirii liniei feroviare electrificate.
Astfel, transportul intermodal este ales de companiile din România pentru disponibilitatea capacităţii stabile de transport, pentru costurile mai puţin fluctuante comparativ cu cele de transport rutier, pentru capacitatea utilă de încărcare mărită si, în mod special, pentru impactul redus asupra mediului înconjurător. Ca urmare, în 2022, transportul intermodal a trecut pe locul doi, după transportul de tip grupaj, în topul celor mai vândute servicii de transport de către DSV Road.
"Pentru a răspunde cererii ridicate de servicii de transport, în lipsa capacităţii din piaţă, noi, la DSV Road, am pus cap la cap o serie de soluţii. Cea de care suntem mândri că reuşim să o dezvoltam este soluţia de transport intermodal pentru capacitatea mare de transport. Astfel, investim în flota de unităţi intermodale, îmbunătăţim rutele, optimizăm capacitatea de încărcare în camioane şi încheiem parteneriate stabile cu principalii furnizori de transport feroviar din Europa. Mulţi clienţi preferă transportul de tip intermodal datorită stabilităţii costurilor şi siguranţei capacităţii, dar şi pentru că este o metodă eficientă de reducere a emisiilor de CO2, o mare parte din companii fiind interesate de soluţii de protejare a mediului", declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
În România, cea mai intensă activitate este în nodul intermodal Curtici, judeţul Arad. Fiind o opţiune stabilă de transport, compania preconizează că soluţia de transport intermodal va fi una dintre cele mai cerute variante de transport de firmele din România, DSV Road estimând o creştere a cererii acestui tip de transport de cel puţin 20% în 2023, subliniază sursa citată.
"Credem că va urma o evoluţie spectaculoasă a cererii pentru transportul intermodal în România. Având în vedere capacitatea utilă de încărcare mărită şi nivelul redus de poluare, comparativ cu transportul mărfurilor pe cale rutieră, transportul intermodal este o soluţie optimă de transport verde. Soluţiile de sustenabilitate sunt tot mai căutate de companii pentru a obţine certificări de reducere a amprentei de carbon, ca parte din strategia lor ESG şi ca raţiune de business", explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Luând în calcul cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, în 2022, DSV Road se aşteaptă la o creştere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro, se menţionează în comunicat.