Partidul Naţional Liberal (PNL) a anunţat, vineri, că nu susţine iniţiativa legislativă de plafonare a dobânzilor la creditele bancare, a senatorului liberal Daniel Zamfir, acesta fiind ameninţat cu excluderea din partid.
Senatorul propusese, joi, ca dobânzile la credite pentru populaţie să fie limitate la cel mult 50% peste dobânda cheie a Băncii Centrale, în prezent de 1,75%, prin modificarea ordonanţei privind dobânda legală remuneratorie şi penalizatoare pentru obligaţii băneşti precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar.
Daniel Zamfir a scris, vineri, pe Facebook că a primit ameninţări cu excluderea din partid: "De ce s-o fi inflamat atâta lume că se plafonează dobânzile IFN-urilor şi ale băncilor?
Nu e nicio noutate, ca atare nu e vreo invenţie de-a mea sau a profesorului Piperea.
Sunt, însă, neplăcut surprins de declaraţiile secretarului general Robert Sighiartău şi ale preşedintelui PNL (n.r. care s-a exprimat împotriva iniţiativei legislative prezentată de liberalul Zamfir), din următoarele considerente:
1. Cu Ludovic Orban am avut discuţia pe toate cele trei proiecte de lege încă de acum 5 luni de zile - le are şi pe email încă de pe 5 iulie - şi singura rezervă a avut-o în legătură cu leasing-ul. Proiectul a fost semnat de mai mulţi senatori şi deputaţi cu greutate în partid, ca atare, aprecierea tânărului secretar general e cel puţin necolegială.
2. Profesorul Piperea şi cu mine lucram la aceste proiecte de legi cu mult înainte să fie numit consilier onorific al lui Tudose, funcţie din care şi-a dat demisia în urmă cu o lună de zile. Le-aş aminti colegilor mei că profesorul Piperea este aceeaşi persoană căreia i s-a propus să preia organizaţia PNL în vara anului trecut. Vă asigur că a rămas acelaşi şi că proiectele pe care le facem împreună nu au legătură cu vreo doctrină politică. Au legătură cu ceva ce este peste orice doctrină politică! Dreptatea!
3. Ideea plafonării dobânzilor - dobânda de referinţă a BNR plus 50% - o regăsim în OG 9/2000 la art. 5 iniţiată de fostul premier ministru Isărescu şi în OG13/2011.
În luna august a acestui an, BNR, prin vocea domnului Vasilescu transmitea faptul că, în situaţii deosebite, şi alte ţări din Europa precum Germania, Franţa, Marea Britanie, Slovenia, Slovacia s-au luat aceste decizii, prerogativa fiind a Parlamentului. Ei bine, inspiraţi fiind de Ordonanţa domnului Isărescu din anul 2000 întărită de poziţia consilierului său, am completat acum OG13/2011.
4. În ceea ce priveşte devierea de la linia partidului, eu nu ştiu vreo decizie a PNL care să susţină necondiţionat practicile IFN-urilor şi băncilor. Eu cred că altul este motivul avertismentului de excludere pe care l-am primit astăzi (n.r. vineri)".
Secretarul general al PNL Robert Sighiartău a afirmat că iniţiativa legislativă a senatorului Daniel Zamfir privind plafonarea dobânzilor la creditele bancare este "populistă şi contrară economiei de piaţă liberă", susţinând că ea nu reprezintă partidul.
De asemenea, preşedintele PNL Ludovic Orban a declarat că este împotriva oricărei reglementări care să afecteze libertatea economică, care să afecteze libertatea de a realiza contracte: "Nu există niciun conflict, vă explic poziţia PNL, dacă este un parlamentar care are alt punct de vedere este punctul său de vedere individual". Conform presei, acesta a declarat că i-a transmis un avertisment lui Daniel Zamfir.
De asemenea, purtătorul de cuvânt al PNL Ionel Dancă a spus: "Iniţiativa legislativă prin care se propune stabilirea unui plafon maxim al dobânzilor la creditele bancare contravine principiilor liberale susţinute de Partidul Naţional Liberal. Impunerea unui astfel de mecanism de stabilire dobânzilor bancare încalcă regulile unei economii de piaţă liberă şi intervine abuziv în relaţiile contractuale comerciale între părţi. Partidul Naţional Liberal consideră că dobânzile bancare nu pot fi stabilite în mod arbitrar fără respectarea condiţiilor economice care conduc în mod concurenţial la stabilirea acestora. O astfel de iniţiativă legislativă ar produce daune în economie şi ar afecta negativ companiile şi populaţia pentru că ar duce la o reducere a creditării şi implicit a dezvoltării economice. În acelaşi timp, Partidul Naţional Liberal atrage atenţia că protejarea populaţiei faţă de creşterea alarmantă a dobânzilor la creditele în lei nu se poate face prin mecanisme arbitrare stabilite prin lege, ci prin renunţarea la politicile guvernamentale populiste ale guvernării PSD - ALDE care au dus la scumpiri în lanţ şi la majorarea dobânzilor".
Având în vedere dobânda de politică monetară actuală, de 1,75%, propunerea lui Zamfir este plafonarea la 2,62%.
1. Ioi...
(mesaj trimis de Illuminatu în data de 11.12.2017, 00:29)
Și io credeam că ăsta-i în PCR... Acu aflu că-i maaare penelist... dă direapta, cică... nu naaa! Pe așa un om de valoare Kim Jong Un l-ar pune ministru oricând!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 07:38)
De asta îl apreciați pe Manolescu că ca el nu mai găsiți.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 09:15)
BB
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Nedumeritul în data de 11.12.2017, 20:23)
Ce aveti frate cu omul, eu nu pricep, ce e esa rau sa se plafoneze dobanzile la creditele bancare ; de ce sa plateasca oamenii mai mult lratele la banci?
2. fudulia
(mesaj trimis de popa prostu' în data de 11.12.2017, 01:13)
Astia de la peneleu sunt analfabeti functionali acuti. Desigur, nu-i intrec pe analfabetii (si functinali) cronici de la peaedeu.
Dar ce este interesant este faptul ca mariile lor Orban si Sighiartau, in liberalismul lor de cumetrie, nici macar nu au citit initiativa ai nici actele legialative pe care aceasta doreste sa modifice.
Ei bine, este o mare libertate economica sa pretinizi un rol mai egal activitatii economice bancare in raport cu celelalte activitati economice.
Iar pentru ciumafaii care se prefac a conduce peneleul, echilibrarea reprezinta socialism...
Ce-mi plac lautarii care-si canta prohodul dupa ureche!
????????????
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 05:39)
Zi zau, Hiliuta! Si ce mai zici, a nins pe Lamotesti sau mergeti sa faceti om de zapada pe langa Sibiu?
AFARA din parlament cu demagogul senator USL!
Sarutari de manushitze dpamnelor, Nerula, Cristo si Spanu.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 07:22)
Pacaliciule, esti nedormit de cand ti-a furat canapeaua de la radio?
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 09:15)
BB
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 05:43)
Ahhh, scuze. Salutari si slugii senatorului demagog USL, musteatza, [Fragment eliminat, conform regulamentului].
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 11.12.2017, 09:15)
[Mesaj eliminat, conform regulamentului.]
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 09:41)
Doamne ajuta, in toate zilele saptamanii nu doar in a sasea, sa scapam din parlament de demagogul redustribuit senator USL!
4. fără titlu
(mesaj trimis de rogue trader în data de 11.12.2017, 06:43)
Sa-i explice cineva lu nenea asta ca a gresit partidul. Liberalism inseamna piata libera, vrea limitari si impuneri si restrangeri, sa stea in banca cu Tudose. A gresit acvariul. In obsesia pentru profitul bancilor mai are putin si le inchide de tot sau inverseaza dobanzile o sa fie alea la depozite mai mari decat alea la credite. Ce zici papy? Incercam?
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 07:37)
Schemele Ponzi sunt interzise prin normative.
Furatul fără noimă este interzis prin normative.
Da, ești un liberal autentic și meriți un loc la pârnaie.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 11.12.2017, 09:16)
[Mesaj eliminat, conform regulamentului.]
5. Pnl
(mesaj trimis de Vio în data de 11.12.2017, 07:13)
Nu l susține ti pe Zamfir nici noi votanții siguri ai partidului nu va vom mai susține pe viitor.
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 07:41)
De l-ați da afară mai repede să nu se mai împăuneze partidul securist democrat PNL cu voturile lui.
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 11.12.2017, 09:16)
[Mesaj eliminat, conform regulamentului.]
5.3. cine nu-i? (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de Bobby în data de 11.12.2017, 14:44)
Zi-mi un partid din Ro care nu e impanzit de securisti!
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 07:40)
E jale mare, vehiculele băncilor străine, IFN-urile banditești, nu vor mai putea fura fără limită.
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 07:50)
O cireada de boi iese din banci, discipoli ai lui Patraru, lipsiti de umor, vor sa ne impuna starea natiei.
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 09:13)
BB nu e Brigitte Bardot, e Boii Bancilor.
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 09:43)
Sau Bunul Bunic
Ori, Belina Bicolora. Si Biscuite Bolnav
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 10:06)
Nu. E Boii Bancilor. Fa si tu un efort de subtilitate!
7.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 14:01)
Ce noroc ca-i faci BOI pe Bancheri pentru ca daca ii faceai boi pe speculanti (BS) sau ziceai BOII LUI JAMFURT sau, Doamne fereste, ii faceai BOI pe cei din Martorii lui Condimentu te cenzurau vijilentii. Da asa, daca-i injuri pe banksteri esti ok.
7.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 20:56)
Mai Brigitte Bardot, du-te si danseaza!
8. fără titlu
(mesaj trimis de ROA în data de 11.12.2017, 08:39)
PNL, prin bocea parlamentarului Zamfir, parea un partid serios. Un partid care face si altceva in afara de a fluiera, a huidui si alte asemenea lucruri...care ii fac sa fie doar un USR mai mare, si nicidecum un partid serios.
De asemenea, trebuie amintit faptul ca, fie bune fie rele pentru economie, bancile sunt hulite de cei mai multi cetateni (cu drept de vot).
Asa ca PNL.ul pierde mult prin mazilirea lui Daniel Zamfir. Si prin inlocuirea lui cu altii, dupa tiparul USR, precum Citu si Danca.
ALDE doarme ? De ce nu il cheama alaturi de ei ?
8.1. PNL -ANEXA neoprotestantilor (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de Investitorul în data de 11.12.2017, 10:26)
Paravanul in spatele caruia zburda in voie unchiul Sam, prin neoprotestantii Ben Oni (adica fiul lui Oni) Ardelean si sageata albastra R. Sigheartau, promovat la comanda in functia de secretar general al PNL de catre L.Orban, marioneta perfecta pt. acapararea PNL -vezi recenta vizita peste ocean a celor trei mentinati mai sus !!! E clar cine conduce PNL catre ...prapastie ? In ce priveste PNL, nu trebuie schimbat nimic: Partidul Neoprotestant Liberal.
9. fără titlu
(mesaj trimis de MAKE în data de 11.12.2017, 11:25)
Nu cred ca aspectul important al stirii acesteia este ca PNL-istii ar vrea sa-l excluda pe Daniel Zamfir din partid.
Cred ca stirea importanta este initiativa de limitare a dobinzilor si consecintele, in eventualitatea ca ar fi adoptata o astfel de lege.
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Gigi în data de 11.12.2017, 14:31)
Dle Make eu as comenta despre initiativa lui Piperea ca nimeni nu i atat de prost incat sa l creada pe Zamfir in stare de ceva, dar iar ma blocati. Legea e cretina consecintele catastrofale. Zi buna si spor la prpaganda.
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Gigi în data de 11.12.2017, 14:41)
Si as mai ava o remarca.Asa e, stirea cu plafonarea e importanta, dat atunci de ce in titlu se vorbeste de Zamfir si excluderea lui din partid? Zamfir se poate disculpa f .usor spunand adevarul.Domne eu nu s decat un instriment n am prrsonalitate proprie n am facut decat ce m a pus Piperea.
9.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 11.12.2017, 14:57)
Nu te blocheaza nimeni, te blochezi singur, incalcind Regulamentul.
Chiar si acest comentariu la care, totusi, iti raspund, reprezinta incalcare de Regulament.
9.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de ROA în data de 11.12.2017, 15:32)
Mi-e greu sa spun daca legea este sau nu una potrivita.
Dar, parerea mea este ca, tinand cont de smecheriile pe care le-au tot facut bancile si IFN-urile, un proiect de limitare a dobanzilor - este binevenit.
9.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.3)
(mesaj trimis de Gigi în data de 11.12.2017, 16:08)
Bine domn Make.Atunci eu zic ca legea asta incalca cel putin 3 regulamente. Unul al bunului simt economic, al doilea al economiei de piata , al trelea al constitutiei.La capitolul consecinte , sper sa nu aiba altele decat excluderea dlui.Zamfir din PNL si din pozitia nemeritata de sefval comisiei economice pentru ca este paralel cu domeniul economic.
10. fără titlu
(mesaj trimis de marius în data de 11.12.2017, 17:06)
Aceasta limitare a dobanzilor este o propunere nepotrivita, deoarece nu tine cont de profilul de risc diferit al diversilor debitori sau potentiali debitori.
De exemplu in Romania plaja de risc este mai mare decat in Germania deoarece riscurile sunt mai mari in Romania. Daca consideram ca dobanda la un credit este formata din dob. de referinta+riscuri, in conditii similare de dobanda de referinta in Romania si Germania se impune o dobanda de creditare mai ridicata in Romania decat in Germania pentru a acoperi riscurile.
Pentru a reduce riscurile de tara vorbiti cu politicienii pentru ca acestia sa fure mai putin si sa administreze tara mai bine, sa faca investitii, sa existe in cadru de reglementare stabil, usor de aplicat si lipsit de coruptie.
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2017, 18:20)
Tot o frecam pe suspiciune rezonabila și justiție.Ba boilor. Nu am construit nimic în 27 de ani.Alo doamnele de companie din PNL, Gorghiu,Anastase și altele pai nu aveți unde sa va exprimați că centura este minuscula și traficul este groaznic.domnul ORGAN rezolvați domle centura pe suspiciune rezonabila și va rog și pe LULUTA să facă [Fragment eliminat conform regulamentului] in cinstea anticorupție.Curat murdar TARA de 2 BANI .