Peste 30.000 de facturi emise de Hidroelectrica sunt procesate, începând cu luna mai, de către Easy Print Services, furnizor de servicii de management al relaţiei cu clienţii şi transformare digitală, în urma câştigării unei licitaţii pe platforma SICAP, conform unui comunicat remis redacţiei. Din 7 companii interesate, trei au depus oferte finale, iar oferta Easy Print Services a fost desemnată câştigătoare în faţa celor înaintate de către Zipper Services şi de către furnizorul naţional de servicii poştale, Poşta Română.
Potrivit sursei citate, contractul, în valoare de 88.990 de lei (circa 18.000 euro) + TVA, acoperă procesarea facturilor în format fizic, trimise de Hidroelectrica clienţilor săi persoane fizice şi juridice. Operaţiunile desfăşurate constau în preluarea, în condiţii de maximă siguranţă, a fluxului de informaţii de către furnizor, aşa cum se regăsesc în sistemele Hidroelectrica, procesarea datelor (sortare corespondenţă, adăugare de coduri poştale etc), transmiterea de emailuri, dar şi tipărirea a mii de facturi.
După tipărire, documentele sunt împlicuite automat şi distribuite către destinatari şi fiecare plic este trasabil, de când iese de pe poarta centrului de producţie al Easy Print Services până în cutia poştală a fiecărui client al Hidroelectrica. Procesul se închide complet numai după analizarea trimiterilor care nu au putut fi livrate şi corectarea datelor aferente acelor clienţi.
Bugetul stabilit prin contractul actual permite gestionarea fluxului de facturi fizice emise de Hidroelectrica, pe parcursul câtorva luni, dar numărul de clienţi ai celei mai profitabile companii energetice româneşti este în continuă creştere. În primul trimestru din 2022, numărul de clienţi casnici ai Hidroelectrica a ajuns la aproape 111.000, în creştere de 15,5 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Câtă vreme compania oferă cea mai ieftină electricitate, potrivit Agenţiei Naţionale de Reglementare în Energie, este de aşteptat ca numărul clienţilor Hidroelectrica să crească, aşadar şi cel al facturilor emise.
Capacitatea totală de producţie Easy Print Services depăşeşte semnificativ volumul de facturi gestionate pentru Hidroelectrica în prezent. Furnizorul poate procesa, zilnic, peste 500.000 de documente personalizate, indiferent de tipul acestora (facturi, extrase de cont, notificări, scrisori de marketing direct şi altele). Odată setate fluxul de lucru şi interfeţele cu sistemele informatice ale clientului, Easy Print Services poate mări, fără probleme, volumul de documente procesate, subliniază sursa citată.
"Ne bucurăm că, în condiţii de deplină transparenţă pe care le oferă o licitaţie publică, am devenit furnizorul Hidroelectrica, sprijinind compania în generarea şi transmiterea de facturi pentru zeci de mii de clienţi, persoane fizice şi juridice. Am oferit, pe de o parte, cea mai bună platformă de management al documentelor, ce poate fi interconectată cu multiple surse externe şi poate oferi o soluţie completă de gestiune a emiterii şi transmiterii facturilor. Pe de altă parte, oferta noastră a fost completată de flexibilitatea şi expertiza echipei, alături de preţul competitiv al serviciilor. Din perspectiva capabilităţilor noastre tehnice nu există niciun impediment în a procesa un număr de facturi mult mai mare, astfel că dorim mult succes Hidroelectrica în achiziţia de noi clienţi pe piaţa furnizării de electricitate", a declarat Silvius Neagu, fondator şi Managing Director al Easy Print Services SRL.
În pofida climatului economic incert, Easy Print Services estimează că cererea de servicii în domeniul managementului relaţiei cu clienţii, optimizarea proceselor de lucru cu documentele şi transformării digitale se va menţine ridicat în perioada următoare. Obiectivul companiei este să ajungă la o cifră de afaceri de un milion de euro, până la finele acestui an.