Europa îşi reporneşte motoarele economiei, iar asta deja e vizibil.
Semnalele din ultima săptămână arată că Europa îşi cere oamenii înapoi şi oamenii îşi cer dreptul la muncă.
Germania a anunţat, acum câteva zile, că are nevoie de sute de mii de lucrători pentru muncile agricole.
Vor mai pleca in Italia şi Franţa, care deja au nevoie, de câte 200.000 de muncitori pentru muncile agricole.
Uzina Dacia Mioveni a anunţat că-şi va relua activitatea, în scurt timp.
Guvernul a dat liber la muncile agricole şi a redeschis pieţele, prin Ordonanţă Militară - ceea ce e foarte bine - dar s-a uitat de navigatori.
Navigatorii aştepta şi ei Ordonanţă Militară pentru deblocarea activităţilor comerciale din porturi.
Dacă guvernul are in vedere de a debloca economia etapizat, sa pregăteasca o Ordonanta Militara si pentru navigatori.
Este esenţial pentru economia României!
Federaţia Internaţională a Transportatorilor a solicitat autorităţilor din România, încă din data de 02.04.2020 implementarea de urgenţă a măsurilor stabilite de International Maritime Organisation (IMO) după Adunarea G-20.
SLN a cerut Ordonanţă Militară, care:
• Să recunoască personalul navigant maritim (navigatori profesionişti şi personal maritim), indiferent de cetăţenie când sunt în jurisdicţia lor, ca "lucrători-cheie" care oferă un serviciu esenţial.
• Să se acorde personalului navigant maritim (navigatorilor şi personalului maritim), toate scutirile necesare şi adecvate de la restricţiile naţionale de deplasare sau de circulaţie, pentru a facilita ȋmbarcarea sau repatrierea acestora - acest lucru înseamnă că navigatorii să se poată deplasa cu mijloace sigure (transport special numai pentru navigatori) de la aeroport la navă, de la navă la aeroport sau de la aeroport la domiciliu fără a efectua carantina impusă persoanelor care vin din zone roşii, eventual cu izolare la domiciliu 14 zile pentru cei ce revin acasă din voiaj). Testarea COVID-19 obligatorie înainte de urcare la navă sau înainte de a pleca din ţară pentru navigatorii români care pleacă la schimb de echipaj.
• Acceptarea, printre altele, a documentelor de identitate oficiale ale navigatorilor, registrele de debarcare, certificate STCW, contracte de muncă pentru navigatori şi scrisori de ȋmbarcare de la angajatorul maritim, ca dovadă că este un navigator profesionist, acolo unde este necesar, în scopul efectuării schimburilor de echipaj - aceasta înseamnă că dacă un navigator care trebuie să coboare de la o navă dintr-un port românesc şi îi lipseşte un document sau este expirat, oricare din documentele enumerate mai sus pot fi socotite ca act de identificare a navigatorului respectiv şi acceptat pentru repatriere.
• Permiterea navigatorilor profesionişti şi personalului maritim să debarce de pe navele din port şi să tranziteze teritoriul Romaniei (adică la un aeroport) în scopul schimburilor şi repatrierii echipajului - aceasta înseamnă asigurarea unui transport special numai pentru navigatori către aeroport
• Implementarea protocoalelor adecvate de aprobare şi screening pentru navigatorii care doresc să debarce de la nave în scopul schimburilor de echipaj şi a repatrierii.
• Furnizarea de informaţii navelor şi echipajelor cu privire la măsurile de protecţie de bază împotriva COVID-19 pe baza avizelor OMS.
Era foarte simplu să se lucreze şi la această Ordonanţă Militară, astfel încât să fie deblocată activitatea navigatorilor.
Este o luptă contracronometru pe care putem să o câştigăm sau să o pierdem, în funcţie de viteza de reacţie a actualului guvern.
Navigatorii aşteaptă o Ordonanta Militara prin care să fie desemnaţi drept personal esenţial sau "key-workers", pentru ca activitatea maritimă să păstreze un ritm în parametri optimi.
Av.dr. Dorel Constantin ONACA.
Membru al Boardului de conducere al Agentiei Europene de Siguranta Maritima ( EMSA).
1. Pe naiba...
(mesaj trimis de Cristian în data de 10.04.2020, 21:06)
Faptul ca s-au deschis ogoarele pentru sclavi nu e nicidecum un indiciu ca Europa porneste motoarele ci doar ca a ramas cu legumele pe camp in urma mega-experimentului francmasonic la care luam cu totii parte.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.04.2020, 06:42)
Activitatea bursiera arata ca lucrurile se indreapta. In criza economica care a trecut un indicator de proasta functionare era caderea burselor. Si apoi moarte a mii de oameni din cauza pandemiei nu este un experiment ci a unei boli . Deci mai usor cu inchipuirile , altfel ajug sa fie prostii.
1.2. Revenire temporara (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Cristian în data de 11.04.2020, 09:09)
Activitatea bursiera arată o revenire temporara "tehnica" care prefigurează o evoluție cu re-căderi multiple in decurs de 3 ani. Deci ceea ce vezi tu pe grafice e doar începutul unui film prost. Tine minte acest lucru.
1.3. De când are bursa vreo legătură (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.04.2020, 19:37)
cu realitatea? Crezi că micile pensiuni sau cofetăriile sau orice alte mici afaceri care dau faliment în perioada asta, le încălzește cu ceva că e prețul BRD stabil, de exemplu? Sau că a urcat Microsoft?
2. Felicitari pentru articol.
(mesaj trimis de Un Marinar. în data de 11.04.2020, 01:48)
Felicitari pentru articol, felicitari Onaca.
Multumim.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.04.2020, 22:23)
Basescule scrie si tu ca esti capitan de vas nu un simplu marinar. Crezi ca nu am citit stilul si exprimarea din prietenul la nevoie se cunoaste ?