EDIŢIE ANIVERSARĂ BURSA - 30 DE ANI / ÎN 90 DE ANI DE ACTIVITATE Ariston Thermo, un business de familie devenit jucător global

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 24 august 2020

Cătălin Drăguleanu

Cătălin Drăguleanu

(Interviu cu domnul Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România)

Ariston Thermo a debutat ca o afacere de familie în anul 1930, în oraşul italian Fabriano şi a devenit, în cei 90 de ani de activitate, unul dintre cei mai importanţi producători la nivel global de echipamente destinate confortului termic, după cum ne-a spus Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România, într-un interviu.

Conform domniei sale, Grupul Ariston Thermo înseamnă astăzi 7.500 de angajaţi la nivel global şi peste 8,2 de milioane de produse vândute anual, în peste 150 de ţări.

Reporter: Ariston Thermo împlineşte 90 de ani de activitate în acest an. Cum a evoluat grupul pe plan global şi local?

Cătălin Drăguleanu: Ariston Thermo a pornit ca o afacere de familie în anul 1930 în oraşul italian Fabriano şi a devenit, în cei 90 de ani de activitate, unul dintre cei mai importanţi producători la nivel global de echipamente destinate confortului termic. Grupul înseamnă astăzi 7.500 de angajaţi la nivel global şi peste 8,2 de milioane de produse vândute anual în peste 150 de ţări. Pentru grup, anul 2019 a fost cel mai bun din istorie, cu venituri de 1,71 miliarde euro, în creştere cu peste 6% faţă de anul precedent. Şi pe plan local, anul 2019 a fost cel mai bun din istorie pentru subsidiara Ariston Thermo România, liderul pieţei de centrale termice şi boilere electrice. Am încheiat anul trecut cu vânzări de aproximativ 250 de milioane de lei, în creştere cu circa 10% faţă de anul 2018. În acelaşi timp însă, anul 2020 ne-a pus în faţa uneia dintre cele mai mari provocări pe care le-am trăit vreodată, ca urmare a izbucnirii pandemiei de coronavirus.

Reporter: Care sunt obiectivele grupului Ariston Thermo pentru perioada următoare?

Cătălin Drăguleanu: Ne mândrim cu faptul că aproximativ 72% din veniturile grupului au fost generate, în anul 2019, de soluţii care folosesc energie din surse regenerabile şi au eficienţă ridicată. Obiectivul Ariston este ca în anul 2022 peste 80% din veniturile grupului să fie generate de astfel de soluţii. Ariston Thermo şi-a luat angajamentul de a investi în tehnologii inovatoare şi eficiente energetic care să aducă confortul termic în orice colţ al lumii. Grupul operează o reţea de 24 de centre de cercetare şi dezvoltare situate în 15 ţări, printre cele mai extinse la nivel global. Investiţiile grupului în cercetare şi dezvoltare au depăşit suma de 77 milioane de euro la finalul anului 2019. Graţie acestor investiţii şi preocupării constante de a răspunde nevoilor clienţilor, portofoliul de produse al Ariston Thermo a ajuns la o mare varietate de echipamente, precum centrale termice în condensare (murale şi de mare capacitate), cazane de pardoseală, pompe de căldură, sisteme solare, unităţi de acumulare, pompe de căldură, boilere electrice, arzătoare şi aparate de aer condiţionat, comercializate sub branduri precum: Ariston, ELCO, Chaffoteaux, Atag, Racold, Calorex, NTI sau HTP. 

Prin creştere organică şi achiziţii strategice ale unor jucători de pe piaţă, dar şi ale unor linii noi de business, grupul Ariston Thermo are astăzi una dintre cele mai extinse prezenţe la nivel global: peste 26 de unităţi de producţie amplasate în 15 ţări pe patru continente, 69 de subsidiare şi 6 reprezentanţe în 42 de ţări. La nivel regional, peste 38% din veniturile grupului sunt generate de Europa de Vest, urmate de ţările din Europa de Est cu o pondere de 18% în venituri şi de Asia cu 17%. 

Reporter: Ce evoluţie a avut piaţa pe care activaţi şi cum a fost ea influenţată de criza provocată de noul coronavirus?

Cătălin Drăguleanu: Piaţa locală de echipamente termice a evoluat pozitiv în acest an, dând dovadă de rezilienţă în faţa restricţiilor economice şi sociale fără precedent impuse pentru a limita răs­pândirea coronavirusului. Vedem evoluţii favorabile atât pe segmentul proiectelor comerciale mari, care a alimentat cererea de cazane industriale, o piaţă în ascensiune în care suntem prezenţi cu brandul german ELCO, cât şi pe cel al lucrărilor individuale, care a susţinut vânzările de centrale termice şi boi­lere electrice. Având în vedere sezonalitatea sectorului, în prima parte anului am observat o evoluţie favorabilă în special a vânzărilor de boilere electrice, în timp ce vârful sezonului de vânzări pentru centralele termice va fi, ca în fiecare an, în lunile de toamnă.

Punctele noastre forte în această perioadă au fost faptul că activăm pe o piaţă matură, iar sectorul construcţiilor a continuat să crească, cu un plus de aproape 20% după primele şase luni din an, conform datelor oficiale anunţate de Institutul de Statistică.

Reporter: Care sunt caracteris­ticile pieţei în care activaţi?

Cătălin Drăguleanu: La nivel local, numărul total de centrale ins­talate se ridică la aproximativ 2,6 milioane de unităţi, potrivit estimărilor noastre. Aproximativ 40% din parcul de centrale instalat este reprezentat de centralele în condensare. Pe regiuni, constatăm că ponderea cea mai ridicată a centralelor în condensare se regăseşte în Transilvania şi Banat, motivată şi de numărul mare de înlocuiri ale echipamentelor de generaţie mai veche. Construcţiile de locuinţe din aceste zone au susţinut de asemenea cererea pentru echipamentele cu eficienţă energetică ridicată. Pe primele locuri în clasamentul oraşelor cu cele mai ridicate rate de instalare a centralelor în condensare, de peste 90%, se situează Baia Mare, Satu Mare, Bistriţa, Alba Iulia şi Zalău, acestea fiind şi oraşe total debranşate de la încălzirea centralizată.

Numărul de locuinţe branşate la reţeaua de gaze este aşteptat să crească în anii următori, iar acest lucru va permite şi instalarea de centrale termice. Mai bine de nouă din zece locuinţe finalizate în anul 2018 au fost echipate cu centrale termice pe gaz, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INSSE). Spre comparaţie, mai puţin de 1% din locuinţele finalizate în 2018 au fost racordate la sistemul de termoficare. Preferinţa românilor pentru centralele termice în apartamentele noi, în detrimentul altor soluţii de încălzire, se remarcă şi în anii anteriori. Astfel, în 2017 şi 2016 ponderea locuinţelor finalizate care au montată o centrală termică este de peste 85%, potrivit datelor INSSE.

Modelul cel mai utilizat de centrală este cel cu putere de 24 kW. Centralele termice în condensare, singurele care respectă standardele obligatorii de eficienţă energetică introduse de Uniunea Europeană începând cu anul 2015, au avantaje considerabile comparativ cu echipamentele vechi, denumite şi convenţionale. Modelele în condensare au o eficienţă totală de până la 108%, faţă de 94% la un model convenţional. În plus, acestea asigură o economie de până la 35% la consumul de gaz, deoarece tehnologia permite utilizarea energiei rezultate din arderea iniţială a combustibilului. Acestea sunt mult mai prietenoase cu mediul, având emisii de noxe şi dioxid de carbon mai mici comparativ cu modelele convenţionale.

Reporter: Ce măsuri aţi luat pentru depăşirea crizei sanitare?

Cătălin Drăguleanu: În această perioadă, la fel ca restul companiilor, ne-am adaptat activitatea pentru a contribui la limitarea răspândirii noului coronavirus, dar şi pentru a continua să răspundem cât mai prompt nevoilor clienţilor. Am implementat lucrul de acasă pentru a ne proteja angajaţii şi clienţii, menţinând legătura în cadrul echipei prin intermediul tehnologiei. De asemenea, am introdus protocoale de urgenţă pentru a creşte gradul de verificare şi securitate în relaţia cu furnizorii şi pentru a ne asigura că transportul, recepţia sau livrarea produselor noas­tre au loc în cele mai sigure condiţii pentru clienţi, angajaţi şi parteneri de afaceri.

Reporter: Cum au fost rezultatele din primul semestru ale Ariston Thermo România afectate de pandemia de coronavirus?

Cătălin Drăguleanu: Primul semestru al anului a fost marcat de starea de urgenţă impusă de autorităţi pentru a limita extinderea virusului COVID-19. Studiile companiilor de profil arată că în această perioadă consumatorii români au fost preocupaţi de creşterea confortului în locuinţă prin investiţii în amenajări interioare sau lucrări de reparaţii, achiziţii de echipamente. Astfel, în ciuda restricţiilor sociale, sectorul a fost activ în această perioadă, iar noi am reuşit să fim în linie cu obiectivele noastre de vânzări. Acest lucru ne va ajuta să facem faţă provocărilor care vor urma, dar şi să concretizăm oportunităţile din perioada de toamnă, când este sezonul de vârf pe piaţa de centrale termice. Suntem optimişti că ne vom atinge obiectivele estimate la începutul anului.

Reporter: Ce planuri de dezvoltare aveţi pentru anul în curs?

Cătălin Drăguleanu: În ciuda unui an 2020 dificil, vom veni pe piaţă cu produse noi care să răs­pundă nevoilor clienţilor activi pe piaţa construcţiilor comerciale, unde suntem prezenţi cu brandul german ELCO de cazane în condensare de mari capacităţi. De asemenea, suntem într-o continuă consolidare a portofoliului de produse şi servicii, cu focus pe conectivitate şi pe soluţii inovatoare, cum sunt pompele de căldură, care prezintă un potenţial ridicat de dezvoltare pe piaţa locală.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb