Reporter: MedLife împlineşte trei ani de când a fost listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), fiind în prezent singurul emitent din domeniul prestării serviciilor medicale de la BVB. Ce schimbări a adus listarea în viaţa companiei?
Mihai Marcu: Dacă vorbim din punctul de vedere al dezvoltării brandului, am extins foarte mult planul de investiţii şi achiziţii, expansiunea fiind prezentă an de an, urmând ca şi de acum încolo să menţinem acelaşi ritm accelerat de creştere. Din punctul de vedere al organizării interne, al raportărilor şi transparenţei, pot spune că noi aveam deja exerciţiul guvernanţei corporative, iar trecerea la statutul de companie listată a fost naturală.
Reporter: Bursa noastră este caracterizată de acţiuni de venit, care plătesc investitorilor dividende consistente, în timp ce MedLife este o companie de creştere, cu o politică ce până acum nu a presupus alocarea de dividende. Simţiţi o presiune în acest sens din partea pieţei, a investitorilor?
Mihai Marcu: Nu neapărat. MedLife este prima firmă privată care a intrat în indicele BET într-o jumătate de an (n.r. de la listare) şi singura care nu este din domeniul financiar şi care nu oferă dividende, ci creştere.
Reporter: MedLife are o strategie clară de expansiune bazată îndeosebi pe achiziţii, chiar anul acesta grupul extinzându-şi activitatea peste graniţele ţării, în Ungaria. Care sunt perspectivele de dezvoltare pentru MedLife în următorii trei - cinci ani?
Mihai Marcu: Pentru anii următori ne propunem să menţinem ritmul dinamic de dezvoltare de până acum. După tranzacţia reuşită din Ungaria, credem că este un moment bun să ne consolidăm poziţia în această piaţă. De asemenea, mai prospectăm şi alte pieţe. Adiţional planurilor de extindere la nivel internaţional, ne consolidăm poziţia în plan local, unde avem în continuare discuţii avansate cu trei - patru operatori.
Reporter: Consideraţi sistemul public de sănătate ca pe un concurent sau credeţi că trebuie să existe complementaritate între cele două sisteme: public şi privat?
Mihai Marcu: În România există un sistem de sănătate compus din stat şi privat. Aceste două părţi se completează, scopul principal fiind sănătatea pacientului şi dezvoltarea permanentă a unor echipe excepţionale de medici.
Reporter: Cât de puternic este afectată activitatea MedLife de desele schimbări legislative din ţara noastră, din diverse domenii: sănătate, fiscal etc?
Mihai Marcu: Aşa cum am mai spus, guvernanţii trebuie să înţeleagă că este absolut necesar să păstreze cu noi, antreprenorii, o comunicare transparentă, iar în felul acesta să preîntâmpinăm unele blocaje la nivel de business-uri. Nu ne dorim decât să fim lăsaţi să ne facem treaba.
Reporter: Cum vedeţi evoluţia serviciilor medicale din ţara noastră în următorii trei - cinci ani?
Mihai Marcu: Consider că serviciile medicale din România se vor afla, în următorii ani, în plină dezvoltare, pentru că se va trece din ce în ce mai mult la tehnologizare şi digitalizare, medicii se vor supra-specializa în domeniile lor, iar pacientul îşi va creşte şi el aşteptările.
Reporter: Aţi sfătui alţi antreprenori să îşi listeze companiile la bursă? Care ar fi principalele beneficii pe care le-ar putea avea dacă şi-ar deschide afacerile către public?
Mihai Marcu: Încă de la listarea MedLife, acum trei ani, i-am îndemnat pe antreprenori să se listeze dacă vor să rămână lideri în domeniul lor. Bursa este un pilon fundamental pentru dezvoltarea capitalului românesc şi a economiei, iar listarea nu este atât de complicată pe cât pare.
Reporter: Vă mulţumesc!
1. dl.
(mesaj trimis de mihai în data de 20.12.2019, 12:56)
nimic despre actul medical in sine. Cred ca aici este baza companiei. Profesionalismul trebuie incurajat , cresterea calitatii serviciilor se face si prin personal din ce in ce mai bun. Ar trebuie marite si calitatea meselor servite care lasa usor de dorit, cresterea salariilor personalului medical la toate nivelurile, dotarea cu aparatura curenta si aceesorii achizitionate dupa criterii nu numai de pret dar si calitativ scopului cerut de personalul medical .
Deci management si medical stimate domn, nu numai marketing si financiar.
nu profitul a adus faima sistemului Medlife ci actul medical bine facut.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2019, 20:41)
Cresteti putin cam repede si in caz de criză mondială datoriile vă pot creea probleme.Ar trebui ca de acum încolo sa urmăriți o creștere ceva mai mare a profitului,dar fără dividende