Învăţământul autohton suferă în continuare din cauza nenumăratelor schimbări pe care autorităţile se simt datoare să le opereze cu o ritmicitate ameţitoare. Schimbările "foarte dese" ale standardelor în evaluarea activităţii unui cadru didactic în funcţie de componenţa Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU) şi a comisiilor de specialitate conduc la "bulversarea" resursei umane din universităţi, cu consecinţe directe asupra atractivităţii profesiei de cadru didactic, au transmis reprezentanţii a trei instituţii de învăţământ superior tehnic. Potrivit acestora, evaluarea activităţii în vederea accederii la un titlu didactic superior reprezintă un proces "deosebit de complex" pe care universităţile trebuie să şi-l asume pornind de la standardele minimale stabilite de CNATDCU, conform legislaţiei în vigoare. Valentin Ţopa, rectorul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca, Dan Caşcaval, rectorul Universităţii Tehnice "Gh. Asachi" Iaşi, şi Horia Iovu, prorector al Universităţii Politehnica din Bucureşti au transmis un comunicat în acest sens: "Standardele minimale în vigoare, aprobate prin OMENCS nr. 6129 din 20.12.2016 reprezintă aşadar baza de plecare pentru construcţia unui sistem robust de evaluare la nivelul fiecărei universităţi. De aceea, este necesar ca aceasta să fie predictibilă, echitabilă şi în acord cu normele internaţionale folosite în prezent de universităţile occidentale de prestigiu, dar şi cu recomandările emise de forurile europene sau de asociaţiile universitare din Europa. Predictibilitatea trebuie să fie dată de o perioadă minimă de valabilitate a standardelor minimale (5 - 6 ani), astfel încât progresul în cariera didactică să fie uşor de urmărit de către cei interesaţi". În opinia acestora, este necesară "o reconsiderare" a principiilor de evaluare: "Aspectul însă cel mai grav legat de standardele minimale în vigoare se referă la neconcordanţa cu sistemul de promovabilitate folosit de universităţile de prestigiu şi promovat de forurile europene".
Se aminteşte că, în luna noiembrie a anului trecut, Comisia Europeană a semnat un document care stipulează un set de schimbări majore în criteriile de evaluare a cercetării ştiinţifice în care accentul să se mute de pe latura cantitativă pe cea calitativă. La document au aderat şi 24 organizaţii şi universităţi din România.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2023, 11:18)
Scolile particulare sunt un dezastru pentru ca elevii formati acolo au o pregatire extrem de slaba. Un elev fruntas la o scoala particulara nu face fata intr-o clasa mediocra din invatamantul de stat.
La fel in cazul multor universitati particulare (fabricile de diplome)!