Compania suedeză "Electrolux" AB, cel mai mare producător mondial de electrocasnice, a raportat pierderi pentru cel de-al doilea trimestru din acest an, din cauza costurilor generate de restructurare. Pierderea netă a fost de 92 de milioane de coroane suedeze (13,4 milioane de dolari), comparativ cu un profit net de 642 milioane de coroane în aceeaşi perioadă din 2013.
Câştigul înainte de interese minoritare, taxe şi alte elemente speciale a sporit, însă, cu 13% în perioada aprilie - iunie 2014, la 1,17 miliarde coroane suedeze (171 milioane de dolari). Analiştii estimau 1,11 miliarde coroane. Avansul s-a datorat îmbunătăţirii cererii din SUA şi Europa.
"Îmbunătăţirea operaţiunilor noastre din Europa a continuat în trimestrul al doilea. În acelaşi timp, evoluţiile din America de Nord continuă să arate un trend solid", a afirmat directorul executiv al companiei, Keith McLoughlin.
Societatea anticipează că cererea de pe piaţa electrocasnicelor din SUA va creşte cu 4% anul acesta, iar cea din Europa - cu 3%.
Vânzările "Electrolux" s-au diminuat cu 4,9% în perioada de raportare, la 26,3 miliarde coroane, comparativ cu 28,5 miliarde coroane, cât aşteptau analiştii. Declinul a fost generat în primul rând de pieţele slabe din America Latină, potrivit anunţului companiei, care a menţionat că fluctuaţiile de curs valutar au avut un impact negativ de 1,1% asupra vânzărilor "Electrolux" şi au redus profitul operaţional al companiei cu 430 de milioane de coroane.
În intervalul aprilie - iunie 2014, vânzările "Electrolux" din America Latină au scăzut cu 26%. "Deşi rămânem încrezători că America Latină va continua să crească pe termen mediu şi lung, vizibilitatea pe termen scurt este redusă", a menţionat McLoughlin.