Enel X România, parte a Enel X Global Retail, divizia internaţională de afaceri a Grupului Enel, a construit pentru clienţi business anul trecut peste 40 de centrale fotovoltaice la nivel naţional, un număr aproape dublu faţă de anul precedent. Centralele fotovoltaice au o capacitate totală de peste 26 MWp şi vor contribui la reducerea cu peste 5.400 tone/an a emisiilor de dioxid de carbon, informează News.ro.
"Enel X România, parte a Enel X Global Retail, divizia internaţională de afaceri a Grupului Enel, a fost aleasă de clienţi business pentru construcţia a peste 40 de centrale fotovoltaice la nivel naţional, în 2022, un număr aproape dublu faţă de anul precedent. Centralele fotovoltaice au o capacitate totală de peste 26 MWp, iar investiţia în astfel de soluţii asigură un termen mediu de recuperare al acesteia de circa 5 ani", anunţă compania.
Centralele fotovoltaice vor asigura o producţie anuală de energie electrică de aproape 30.000 MWh/an, contribuind la reducerea cu peste 5.400 tone/an a emisiilor de dioxid de carbon. Proiectele din 33 de localităţi însumează aproximativ 50.000 de panouri fotovoltaice, acoperind o suprafaţă totală de peste 100.000 de metri pătraţi şi vor fi instalate atât pe acoperiş, cât şi la sol, adaugă sursa citată.
Clienţii vor economisi aproape 6 milioane de euro în urma instalării acestor soluţii, prin scăderea costurilor cu energia activă consumată din reţea şi a costurilor asociate transportului, distribuţiei energiei electrice, precum şi a contribuţiilor pentru certificatele verzi şi cogenerare.
"Ne-am depăşit obiectivele propuse şi am acumulat o experienţă relevantă în domeniu prin stabilirea de parteneriate strategice pe termen lung, pe fondul tendinţei actuale de creştere a performanţei energetice a companiilor. Oferim tehnologii şi echipamente de ultimă generaţie, cu fiabilitate ridicată, provenind de la producători consacraţi la nivel mondial pe piaţa sistemelor fotovoltaice. Investiţiile în surse de energie regenerabilă nu mai ţin cont doar de reducerea costurilor cu energia, un obiectiv esenţial pentru orice companie astăzi, ci şi de un mod nou de a privi viitorul într-o manieră sustenabilă", a afirmat Laurenţiu Brumaru, specialist în marketing, Enel X România.
În 2022, Enel X România şi-a continuat consolidarea portofoliului de clienţi provenind din diverse industrii cheie precum producţie, FMCG, retail, auto, centre comerciale şi clădiri de birouri, obiectiv pe care îl are în vedere şi în 2023. În plus, în cursul anului trecut, Enel X România a semnat şi primul proiect cu un dezvoltator de spaţii logistice, WDP (Warehouses De Pauw Romania), pentru care construieşte un parc solar cu o capacitate totală instalată de aproape 3 MW.