Conform comunicatului de presă remis către Redacţie, "anul trecut, SAL-Fin a primit un număr de 197 cereri de soluţionare alternativă, ceea ce reprezintă o creştere semnificativă în raport cu anul 2016, când numărul de cereri înregistrate a fost de numai 36. Dintre acestea, s-a emis un număr de 158 de hotărâri/încheieri, cele mai multe dintre ele (98%) vizând piaţa asigurărilor. Pentru litigiile soluţionate, gradul de conformare a părţilor implicate a fost de peste 97%, respectiv pentru cinci cazuri s-a ales varianta continuării demersurilor juridice".
"În acest context, trebuie precizat faptul că, din cazurile soluţionate la finele anului trecut, 78% au reprezentat hotărâri/încheieri emise în favoarea consumatorilor, restul reprezentând cazuri de menţinere a situaţiilor iniţiale. Consumatorii au beneficiat de sume suplimentare în urma soluţionării alternative a litigiilor de circa 725.000 lei, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul sumelor primite iniţial", se mai arată în comunicat.
"Soluţionarea alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar este un instrument foarte util şi foarte eficient, atât pentru consumatori, cât şi pentru companii, întrucât generează economii importante de timp şi de bani pentru părţile implicate. Pe de altă parte, SAL-Fin contribuie în mod evident şi la bunul mers al pieţelor financiare deoarece reprezintă o modalitate de normalizare şi de detensionare a relaţiilor dintre client şi furnizorul de servicii financiare", a declarat Preşedintele ASF, domnul Leonardo Badea.
"Pe lângă gratuitatea operaţiunii de soluţionare alternativă, un alt aspect ce vine să susţină avantajele acestei metode îl reprezintă durata medie de soluţionare a unui litigiu. La nivelul anului 2016 a fost înregistrată o durată medie de 49 de zile pentru toate procedurile de soluţionare a litigiilor. Ca urmare a clarificării unor aspecte de ordin procedural, dar şi pe fondul acumulării de expertiză de către conciliatori, durata de soluţionare a scăzut semnificativ în anul 2017 (cu circa 25% faţă de anul anterior), până la nivelul de 37 de zile", mai menţionează raportul.
"Ritmul ridicat de depunere a cererilor de conciliere în anul 2017, respectiv o triplare a numărului acestora faţă de anul 2016, ne determină să afirmăm că SAL-Fin este deja o entitate funcţională care este utilă atât pieţei de profil, cât şi consumatorilor. Asigurarea unor fluxuri operaţionale eficiente care să genereze un număr cât mai mare de concilieri finalizate, realizate în timp şi la un nivel calitativ ridicat, va determina o creştere permanentă a gradului de încredere al SAL-Fin în rândul consumatorilor", a declarat Ovidiu Răzvan Wlassopol, Prim-vicepreşedinte al Autorităţii de Supraveghere Financiară.