• Compania suedeză disponibilizează 1.000 de salariaţi
"Ericsson" AB, cel mai mare producător mondial de reţele de telefonie fără fir, a raportat, pentru ultimul trimestru din 2007, cea mai mare scădere a profitului său din 2003 până în prezent. Drept urmare, compania va elimina 1.000 de locuri de muncă din Suedia, ca să-şi diminueze costurile. În perioada menţionată, profitul companiei suedeze a fost de 5,64 miliarde de coroane (879 milioane de dolari) sau 0,35 coroane/acţiune, comparativ cu 9,7 miliarde de coroane ori 0,61 coroane/titlu în ultimele trei luni din 2006. Cifrele raportate sunt conforme aşteptărilor analiştilor.
În aceeaşi perioadă, vânzările "Ericsson" au crescut la 54,5 miliarde de coroane, de la 54,2 miliarde în ultimele trei luni ale lui 2006. Analiştii aşteptau mai puţin: 54 miliarde de coroane.
Conducerea "Ericsson" vrea să diminueze cu 4 miliarde de coroane cheltuielile anuale în 2009.
Acţiunile "Ericsson" au pierdut 46% la Bursa din Stockholm, după ce, în ultimul trimestru din 2007, şi-a modificat de două ori în sens negativ ţinta vânzărilor. În luna octombrie, directorul executiv al companiei, Carl-Henric Svanberg, a arătat că încetinirea creşterii veniturilor "Ericsson" are drept cauză investiţiile reduse din Europa şi America de Nord în reţele de telefonie.
"Ericsson" nu a mai recurs la disponibilizări din perioada 2000-2004, când a eliminat mai bine de 50% din forţa sa de muncă. În prezent, compania numără 74.000 de salariaţi, din care 27% în Suedia.
Cele 1.000 de disponibilizări anunţate la finele săptămânii trecute vor fi efectuate prin plecarea voluntară a salariaţilor.
"Ericsson îşi va reduce cheltuielile ca să-şi păstreze poziţia competitivă", a declarat Carl-Henric Svanberg. Acesta a preluat funcţia de director executiv al companiei în aprilie 2003 şi a accelerat programul de reducere a cosurilor iniţiat de predecesorul săi Kurt Hellstroem. Sub conducerea lui Svanberg, "Ericsson" s-a reorganizat în trei divizii: reţele de telefonie fixă, reţele fără fir şi aplicaţii multimedia. Compania şi-a consolidat divizia de reţele fixe prin achiziţia societăţii britanice "Marconi" Plc, în 2005, pentru care a plătit aproape 1,2 miliarde de lire sterline (2,4 miliarde de dolari).