Unul din patru investitori în criptoactive se interesează de "altcoins", căutând următorul mare succes în sectoare precum DeFi şi Metaverse, arată datele furnizate de eToro, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, studiul Retail Investor Beat al reţelei de investiţii sociale arată că, atunci când caută următoarea investiţie în cruptoactive doi din cinci investitori (39%) se uită la performanţele anterioare ale unui criptoactiv pentru a se orienta, în timp ce puţin peste unul din trei (35%) cercetează cazurile de utilizare a unui token.
Întrebaţi ce fac investitorii înainte de a cumpăra un token, doi din cinci respondenţi (37%) au spus că achiziţionează doar token-uri foarte cunoscute, cum ar fi bitcoin sau ether.
Unul din trei (29%) investitori intervievaţi spune că este membru al unei comunităţi de investitori în criptoactive, unde discuta cu ceilalţi membri despre avantajele token-urilor.
Atunci când caută informaţii despre anumite token-uri şi proiecte cripto, unul din cinci (21%) investitori citeşte whitepaper - ul token-ului în care investeşte înainte de a cumpăra.
Simon Peters, analistul platformei de investiţii eToro pentru piaţa criptoactivelor, comentează: "Este încurajator să vedem că atât de mulţi investitori aleg să consulte informaţii importante, cum ar fi whitepaper-ul, înainte de a cumpăra. Aceste documente, deşi uneori enigmatice, sunt o resursă extrem de utilă pentru oricine este interesat de această clasă de active şi nu trebuie ignorate.
Există, de asemenea, un aspect interesant care reiese din cercetarea noastră, sugerând că unii investitori rămân angajaţi în cele mai mari proiecte, dar există o minoritate puternică care se uită la cele mai mici monede digitale, aşa-numitele altcoins. Credem că acesta este cu siguranţă un domeniu în creştere, pe măsură ce sectoare importante, precum DeFi şi Metaverse, câştigă awareness în rândul investitorilor.
Realitatea este că majoritatea investitorilor în criptoactive au devenit din ce în ce mai sofisticaţi în abordarea lor, iar acest lucru ar trebui încurajat şi lăudat."
Întrebaţi despre motivul pentru care investesc în prezent sau intenţionează să investească în criptoactive în următoarele 12 luni, peste un sfert (27%) dintre investitori au spus că motivul este că activele digitale reprezintă o clasă de active care va schimba lumea.
Un sfert din respondenţi (24%) văd cripto ca pe un depozit de valoare atractiv, în timp ce 17% au considerat că această clasă de active are potenţial ca acoperire împotriva inflaţiei.
La momentul realizării sondajului, 26% dintre investitorii chestionaţi aveau investiţii în criptoactive.
Dintre investitorii chestionaţi care nu investesc în criptomonede, cei mai mulţi (36%) au declarat că nu ştiu suficient despre această clasă de active pentru a lua o decizie în cunoştinţă de cauză, subliniind importanţa educaţiei pentru investitori.
Unul din patru (25%) a declarat despre criptoactive sunt prea volatile pentru ei, în timp ce 15% au spus că este nevoie de mai multă reglementare, iar 13% au considerat că este prea de nişă.
Simon Peters a adăugat: "Criptomonedele au devenit o parte din zeitgeist (timpurile în care trăim) în ultimii ani şi îşi găsesc locul în ecosistemul serviciilor financiare. Deşi nu este ceva potrivit pentru toată lumea, este pozitiv să vedem paşii pe care investitorii îi fac pentru a înţelege tehnologia şi pentru a aduce o diversificare mai mare portofoliilor lor."