Compania Eurocopter România, joint-venture între IAR Ghimbav şi concernul Eurocopter, a livrat, ieri, cel de-al doilea elicopter EC135 nou Ministerului Sănătăţii din România.
Noul EC135 a fost livrat la numai 6 luni după achiziţionarea primului elicopter de acest tip şi, împreună cu acesta, va fi folosit pentru misiuni medicale de urgenţă, pentru a veni în sprijinul populaţiei generale din România. Această nouă livrare este parte a unui program pe scară largă lansat de Guvern pentru a-şi dezvolta capacităţile medicale de evacuare, program ce include planuri pentru mărirea flotei existente.
Jean-Loius Mascle, directorul general al Eurocopter România, a declarat că "datorită capabilităţilor sale generoase, odată integrat în reţeaua naţională românească pentru misiuni medicale de urgenţă, el va contribui la salvarea de vieţi".
Personalizarea finală a elicopterului, inclusiv echiparea sa medicală, s-a făcut în România, în Braşov, la Eurocopter România. "La 10 ani de la crearea sa şi, mulţumită dezvoltării continue a capacităţilor şi competenţelor sale, Eurocopter România este acum un partener industrial cheie pe piaţa de elicoptere din România, şi în acelaşi timp pe piaţa mondială, cu un număr de peste 100 de elicoptere PUMA şi SUPER PUMA din străinătate sosite la Eurocopter România pentru reparaţii majore şi modernizări. Acum Eurocopter România este, de asemenea, gata să furnizeze suport tehnic imediat, necesar asigurării unei bune disponibilităţi a elicopterelor de tip EC 135 medicalizate aparţinând Ministerului Sănătăţii şi Ministerului Administraţiei şi Internelor", a mai declarat sursa citată.
În conformitate cu reglementările internaţionale de securitate în aviaţie, EC135 este echipat cu două motoare şi poate atinge o viteză de până la 254 de km/ h, pe o distanţă medie de aproximativ 635 km. Eurocopter a avut un mare succes cu acest tip de elicopter în toată lumea datorită manevrabilităţii sale excelente, agilităţii remarcabile şi ratei ridicate de disponibilitate (98%). Alte puncte forte cărora se datorează succesul elicopterului EC135 sunt costurile reduse de exploatare şi întreţinere, durabilitatea şi nu în ultimul rând, gama largă de utilizări pe care le oferă operatorilor săi: training, misiuni de supraveghere a parcurilor eoliene de tip "offshore" şi a platformelor petroliere, precum şi o gamă largă de activităţi în domeniul aplicării legii şi al patrulării frontierei.
• Eurocopter România a recondiţionat 80 de elicoptere Puma
Eurocopter România, care este subsidiară a Eurocopter SAS, a fost înfiinţată oficial în 2002. Situată la Ghimbav, compania a dezvoltat activităţi legate de pieţele civile, parapublice şi militare. Eurocopter România promovează şi vinde întreaga gamă de elicopetere noi de tip Eurocopter în România şi ţările limitrofe şi oferă suport tehnic clienţilor săi. Eurocopter România este, de asemenea, centrul industrial cheie în cadrul Grupului Eurocopter pentru a efectua lucrări de revizie/ reparaţie şi modernizare a elicopterelor Puma pe piaţa mondială. De la crearea subsidiarei, peste 80 de elicoptere Puma din întreaga lume au fost recondiţionate în cadrul societăţii. Eurocopter România a cunoscut o dezvoltare constantă în ultimii 10 ani, menţinând o tendinţă crescătoare în cifra sa de afaceri, care a atins anul trecut 28,6 milioane de euro.
• Elicopter de 26,3 milioane de lei
Ministerul Sănătăţii din România a comandat la finele lunii aprilie două noi elicoptere EC135, ca parte a unui contract-cadru încheiat anul trecut cu Eurocopter România, parte a grupului EADS, anunţă presa internaţională de profil aeronautic. Potrivit sursei citate, cele două elicoptere vor fi livrate în cursul acestui an, flota MS crescând astfel la trei elicoptere pentru misiuni medicale, primul fiind livrat la finele anului trecut. Contractul-cadru prevede livrarea a şase elicoptere până în 2015. Costul unui elicopter este de 26,3 milioane de lei.
Elicopterele vor fi folosite pentru misiuni medicale de urgenţă şi de asistenţă a populaţiei. Ele sunt dotate cu kituri de servicii medicale de urgenţă, fiind capabile să zboare peste 600 de kilometri fără să alimenteze, transportând un echipaj de două persoane (fără pilot) şi doi pacienţi.