România a înregistrat anul trecut cel mai mic procentaj dintre statele membre UE privind accesul firmelor la internet, gradul de penetrare fiind de 58%, faţă de Finlanda care a raportat cea mai mare penetrare, de 99%, potrivit biroului european de statistică, Eurostat. Procentul a fost sub 90% în ţări precum Bulgaria cu 75%, Letonia şi Ungaria cu 86%, Cipru cu 88% şi Lituania cu 89%, România plasându-se pe ultimul loc cu 58%, procent valabil pentru anul trecut. Media europeană era de 94%. Privind penetrarea internetului în bandă largă în rândul firmelor, România a înregistrat de asemenea cel mai mic grad, de 31% anul trecut. Finlanda ocupă asemenea prima poziţie cu cea mai mare rată, de 91%, urmată de Spania cu 90%, Malta cu 89%, Suedia cu 87%. Înafară de România, cele mai mici rate de penetrare s-au înregistrat în Lituania şi Polonia - 53%. Media în UE a fost de 77%. Anul acesta, 65% dintre firmele statelor membre UE aveau un site internet propriu, iar procentul era de 92% în rândul întreprinderilor mari cu peste 250 de angajaţi, de 82% la firmele mijlocii şi 61% la întreprinderile mici. Suedia a înregistrat cel mai mare număr de companii cu pagină de internet, 85% urmată de Danemarca cu 84% şi Finlanda cu 81%. Cea mai mică proporţie a întreprinderilor care deţineau pagină de internet a fost în România, cu 24% (procent valabil pentru 2006), Bulgaria cu 31% şi Letonia cu 39%. La sondaj au participat firme din cele 27 de state UE cu cel puţin zece angajaţi şi activităţi de producţie, construcţii, comerţ, hoteluri, transport şi comunicaţii real estate şi activităţi de radio şi televiziune.
EUROSTAT Aproape 60% dintre firmele româneşti aveau acces la internet în 2006
F.A.
Ziarul BURSA #Companii / 11 decembrie 2007