Temperaturile ridicate din acest an au determinat o creştere semnificativă a cererii pentru aparate de aer condiţionat. Astfel, în ultimele 3 luni, evoMAG a înregistrat o creştere de 3 ori mai mare a vânzărilor de aparate de aer condiţionat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei.
Tendinţa de creştere a cererii a fost observată încă din luna aprilie, primele vânzări semnificative fiind înregistrate la finalul lunii mai, lucru care marchează un început devansat al sezonului de achiziţii comparativ cu anul precedent.
Consumatorii români continuă să favorizeze branduri de încredere precum Gree, Yamato, Haier, Midea, Hitachi şi Samsung. Cele mai populare sunt aparatele de aer condiţionat montate pe perete, dar există un interes crescut şi pentru modelele dublu split şi portabile.
Preţurile pentru majoritatea aparatelor de aer condiţionat comercializate de evoMAG au rămas stabile, în ciuda creşterii cererii şi a evoluţiei pozitive a pieţei. Pentru 90% din gama de produse, preţurile au fost menţinute la acelaşi nivel ca anul trecut, cu creşteri de 10-15% doar pentru unele modele. Acest lucru demonstrează angajamentul evoMAG de a oferi soluţii accesibile şi de înaltă calitate pentru consumatori.
Serviciile de montare a aparatelor de aer condiţionat sunt tot mai accesate. Durata de aşteptare a urcat spre 15 zile
Solicitările pentru servicii de montaj au început să crească încă de la finalul lunii mai. La evoMAG, vânzările pentru aceste servicii au ajuns la o creştere totală de 200% în luna iulie comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Creşterea reflectă preferinţa consumatorilor pentru pachetele complete de servicii care includ montaj autorizat şi kit-ul de instalare. Termenul mediu de montaj pentru aparatele de aer condiţionat a pornit de la aproximativ 3 zile în aprilie şi a ajuns la aproximativ 15 zile, în prezent, din cauza suprasolicitării echipelor.
"Am luat toate măsurile necesare pentru a ne asigura că putem răspunde cererii crescute din acest sezon. Am dublat stocurile de produse şi am optimizat procesele de livrare şi montaj pentru a asigura timpi de răspuns cât mai scurţi. De asemenea, am extins colaborările cu partenerii de montaj pentru a putea oferi servicii rapide şi de calitate clienţilor noştri", spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.
Pentru a răspunde cererii tot mai mari, evoMAG a încheiat parteneriate cu două companii mari specializate în servicii de montaj.
Gama de produse a fost extinsă cu două noi branduri, AIWA şi AUX, care se alătură brandurilor deja populare, precum Yamato, Gree şi Tesla.
evoMAG oferă, de asemenea, servicii de montaj pentru o varietate de electrocasnice, inclusiv maşini de spălat rufe şi vase, plite şi cuptoare electrice, schimbare de sens a uşilor de frigider şi montaj TV cu conectare la internet.
De asemenea, sunt disponibile şi servicii de montaj pentru produse de fitness, cum ar fi biciclete şi benzi de alergare, răspunzând astfel unui spectru larg de nevoi ale consumatorilor.
În contextul creşterii cererii şi a costurilor cu forţa de muncă, preţurile pentru serviciile de montaj au crescut cu aproximativ 25% în ultimul an. Această ajustare a preţurilor reflectă tendinţele generale din piaţă, menţinând însă un raport favorabil între calitate şi cost pentru clienţi.