evoMAG estimează, în 2023, vânzări de aproape 2 milioane de euro în categoria de sisteme fotovoltaice, introdusă în site în vara anului trecut, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Cea mai nouă categorie din portofoliul evoMAG, sisteme fotovoltaice, va fi şi una dintre cele mai performante de-acum înainte. Încă din pre-lansare am alocat resurse importante în a înţelege produsele şi nevoile clienţilor, astfel încât să putem aborda această categorie pe termen lung.
În prezent, vânzările de sisteme fotovoltaice şi produse conexe generează aproximativ 3% din vânzările totale, însă potenţialul este foarte mare. Estimăm că ponderea va creşte la circa 5%, spre finalul anului", spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG, menţionând că, obiectivul evoMAG este să ofere echipamentele cele mai căutate şi cerute de companiile care instalează astfel de echipamente.
Potrivit sursei citate, în prezent, cele mai vândute sisteme fotovoltaice vândute în România sunt de putere medie, de circa 5 - 6 KW. Cât priveşte produsele individuale din categorie, cele mai vândute sunt invertoarele şi bateriile, urmate de panourile fotovoltaice. evoMAG explorează ideea de a avea, în perioada următoare, şi echipe dedicate de instalare, ţintind, pentru început, parteneriate cu furnizori care au deja experienţă în această piaţă.
Sistemele fotovoltaice şi produsele conexe fac parte dintr-o categorie mult mai mare de produse - Casă, Decoraţiuni şi Bricolaj. Anul trecut, categoria a generat circa 5% din cifra de afaceri a evoMAG, compania estimând, pentru anul acesta, o creştere cu 20%, pe fondul cererii mai mari de produse care au legătură cu muncile agricole şi traiul la casă, cu focus pe tot ce e necesar într-o gospodărie.
Aici, preferinţele românilor s-au îndreptat, cu precădere, către generatoare de curent electric, motocultoare, motosape, compresoare şi pompe, sisteme de înmagazinat energia, grătare de grădină, topul fiind completat de sistemele de încălzire pentru terase, de unelte şi scule generale şi de aparate de sudură şi invertoare profesionale.
În prezent, evoMAG listează peste 5.000 de produse care se înscriu în categoria Casă, Decoraţiuni şi Bricolaj, peste 50% dintre acestea fiind introduse anul trecut în portofoliu.
În 2023, evoMAG vizează completarea gamei cu alte câteva mii de produse, cu precădere în zona de grădină.
evoMAG a înregistrat în 2022 afaceri de 36 de milioane de euro şi estimează, pentru anul acesta, o creştere de 5% - 10%, într-un context de piaţă mai dificil, cu un mediu concurenţial crescut şi multiple provocări la nivel macroeconomic şi politic.
Portofoliul de produse al companiei a ajuns, anul trecut, la 150.000 de repere, ţinta pentru 2023 fiind o creştere de 20%, se menţionează în comunicat.