evoMAG estimează pentru 2024 o creştere de 20% a vânzărilor către companii şi instituţii publice, urmând ca, la finalul anului, acest segment (corporate şi SICAP) să genereze un sfert din vânzările totale, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, creşterile pe acest sector au loc pe fondul unui interes mai mare din partea companiilor de a investi în soluţii tehnologice mai complexe, dar şi a unei oferte tot mai diversificate din partea evoMAG, atât pe zona de produse disponibile, cât şi de servicii.
Pentru a susţine strategia de dezvoltare de anul acesta, evoMAG a decis creşterea investiţiilor în sprijinul majorării vânzărilor în această direcţie. Astfel, compania va consolida departamentul dedicat vânzărilor corporate, urmând să crească echipa de profesionişti cu experienţă, în măsură să acorde consiliere şi suport clienţilor, cu 50% anul acesta şi să adreseze clienţi mai mari, cu nevoi mai complexe în zona electro-IT.
Şi partea de user experience a beneficiat de îmbunătăţiri pentru a susţine vânzările către instituţiile publice, evoMAG elaborând o interfaţă special gândită pentru acest lucru. Astfel, toate instituţiile publice au acum posibilitatea să solicite postarea produsului în SICAP direct din site, cu un singur click, evoMAG instalând un buton dedicat pentru această operaţiune.
"Estimăm o reluare a investiţiilor în acest an, atât din partea instituţiilor publice, multe dintre proiectele depuse aşteptând finanţare, cât şi din partea companiilor. Vedem 2024 ca pe un an de începere a unui nou ciclu de înnoire a echipamentelor electronice ale companiilor, în contextul în care 2020 şi 2021 au fost, din cauza pandemiei, ani în care acestea au investit puternic în astfel de dispozitive pentru a susţine munca de la distanţă a angajaţilor", spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.
Anul trecut, valoarea medie a unei comenzi plasate de companii a urcat la peste 4.900 de lei, aproape dublu faţă de 2022. evoMAG estimează păstrarea unei valori similare şi în 2024.
Cele mai cumpărate produse de către companii sunt laptopurile, telefoanele mobile şi tabletele şi, cu precădere, tot ce poate asigura o infrastructură care are ca principală trăsătură mobilitatea şi susţinerea unui sistem de lucru hibrid sau de la distanţă.
Cât priveşte comportamentul de consum, nevoile companiilor vizează produse premium şi întotdeauna de ultimă generaţie, plasează comenzi cu recurenţă, care conţin, în medie, 5 produse.
Comportamentul de consum al companiilor este diferit de cel al persoanelor individuale şi în ceea ce priveşte dorinţa de păstrare a produselor în bună stare, pentru o folosire mai îndelungată. Astfel, este uzual pentru companii să achiziţioneze, pe lângă produsele propriu-zise, şi garanţii extinse sau asigurări pentru acestea, concomitent cu accesarea serviciilor de consultanţă pre şi post vânzare.
evoMAG Corporate este departamentul din cadrul evoMAG, special axat pe cerinţele şi particularităţile afacerilor din România care au nevoie de servicii IT de calitate, de configurarea infrastructurii IT, de servere şi soluţii de reţelistică, echipamente hardware şi software pentru videoconferinţe, precum şi alte soluţii de lucru.
evoMAG oferă companiilor o serie de beneficii, precum termen de plată şi limită de credit, oferte dedicate, consultanţă, servicii de finanţare, soluţii personalizate pentru beneficiarii de granturi IMM, prioritate în soluţionarea situaţiilor de service, livrare gratuită indiferent de valoarea comenzii, atât în Bucureşti, cât şi în ţară, garanţie extinsă pentru produsele achiziţionate, înlocuirea produselor defecte pe perioada reparaţiei acestora etc.
Iar pentru zona de de achiziţii publice prin platforma publică online (SICAP) evoMAG pune la dispoziţia clienţilor următoarele servicii:
- Plata OP, la termen, prin trezorerie sau bancă;
- Termen de plată;
- Transport gratuit pentru comenzile ce depăşesc 399 de lei
- În cazul comenzilor care nu depăşesc pragul de livrare gratuită, taxa de curierat se poate adăuga în preţul produsului (la cerere)
- Răspuns în 2 ore;
- Prioritate în soluţionarea situaţiilor de service.