Compania de curierat "DHL Express", parte a grupului "Deutsche Post DHL", îşi propune să continue investiţiile în România, în anii viitori, urmărind astfel să sprijine întreprinderile din ţara noastră, în special pe cele mici şi mijlocii, care derulează tranzacţii pe plan internaţional.
Domnul John Pearson, director executiv (CEO) al "DHL Express" Europe, ne-a declarat: "Am investit considerabil în România, în ultimii ani, atât în reţeaua noastră - în noi zboruri şi facilităţi -, cât şi în angajaţii noştri, prin programul global de formare şi dezvoltare Certified International Specialist. Nu suntem încă pregătiţi să anunţăm investiţii specifice, dar aşteptăm ca acestea să implice upgrade-uri de facilităţi şi, probabil, re-rutarea de zboruri pentru reducerea timpului de tranzit către şi din România".
Domnul Pearson a devenit CEO al "DHL Express" în 2008, anul în care a izbucnit criza financiară globală. Conform spuselor sale, în pofida debutului acestei crize, industria livrărilor expres nu s-a schimbat dramatic.
John Pearson ne-a spus: "Multe dintre articolele pe care clienţii doresc să le expedieze prin companiile internaţionale de curierat expres au rămas aceleaşi, în această perioadă: documente şi contracte, piese auto, componente tehnologice, mostre medicale de urgenţă, mostre textile. Unul dintre avantajele serviciilor de curierat rapid este că acestea le permit companiilor să-şi construiască lanţuri de furnizare «la momentul potrivit», în care timpul dintre lansarea comenzii şi momentul livrării să poată fi scurtat drastic. Astfel, societăţile pot să-şi diminueze costurile fără să mai fie nevoite să-şi constituie stocuri mari (în cazul în care cererea depăşeşte estimările)".
Potrivit oficialului "DHL Express", acest lucru este deosebit de util în perioade de criză financiară, când companiile caută să-şi reducă cheltuielile şi când întreprinderile mici, în mod special, sunt dornice să-şi păstreze fluxurile de numerar.
Domnul Pearson ne-a declarat că, în ciuda încetinirii creşterii economice globale, comerţul internaţional s-a menţinut relativ robust, ceea ce a reprezentat o evoluţie pozitivă pentru companii: "În condiţiile în care multe societăţi s-au confruntat cu declinul cererii din partea consumatorilor de pe pieţele interne, acestea au început să vadă comerţul internaţional ca pe o modalitate de a exploata noi pieţe, de a găsi noi clienţi, respectiv de continuare a creşterii".
• "Investim peste 500 de milioane de euro pe an, de obicei în întreţinerea şi dezvoltarea reţelei noastre globale"
Ca strategie a "DHL Express" în anii următori, compania şi-a propus să continue să se concentreze pe dezvoltarea organică. "Abordarea strategică pe care am anunţat-o la nivel global în 2009 - accent pe timpul de livrare - s-a dovedit un succes până în prezent şi ne-a permis să creştem într-un ritm mai rapid decât piaţa", ne-a declarat John Pearson, adăugând: "Credem că încă este loc de creştere viitoare, de sporire a profitabilităţii şi de îmbunătăţire a serviciilor noastre. În condiţiile în care comerţul internaţional continuă să crească şi, în mod special, companiile devin «tot mai internaţionale» în activităţile lor, cererea de livrări expres globale va spori, la rândul său".
CEO-ul "DHL Express" ne-a spus că, anual, compania realizează investiţii de peste 500 de milioane de euro: "
Investim peste 500 de milioane de euro pe an, de obicei în întreţinerea şi dezvoltarea reţelei noastre globale.
Am realizat un număr mare de investiţii în Europa, ca parte a acestui program, care include, spre exemplu, o creştere semnificativă a capacităţii principalului nostru hub european din Leipzig; o investiţie de 200 de milioane de euro în Marea Britanie, în facilităţile de sortare şi în punctele de service, respectiv noi zboruri în România, după ce am conectat şi Clujul la reţeaua noastră".
În luna mai, DHL a inaugurat un terminal operaţional în incinta Aeroportului Internaţional "Avram Iancu" din Cluj-Napoca. Acesta permite ca procesul de sortare a mărfii să se facă imediat după sosirea sa în aeroport, iar accesul coletelor să fie făcut direct către pistă. Investiţia permite livrări în aceeaşi zi pentru judeţul Cluj, dar şi pentru principalele oraşe din judeţele limitrofe: Alba, Bistriţa-Năsăud, Harghita, Sălaj, Maramureş, Mureş, Satu Mare, Sibiu.
Transporturile B2C (business to consumers - de la companie către consumator), care intră în mixul de produse DHL, au avut o creştere uşoară, chiar dacă afacerea DHL este una de tip B2B (business to business, de la companie la companie), potrivit afirmaţiilor lui John Pearson, CEO "DHL Express" Europe. Domnia sa ne-a spus că serviciile DHL se adresează unui anumit segment de furnizori B2C, în special celor care distribuie produse cu valoare ridicată. "Principalele provocări în acest domeniu au constat în adaptarea reţelei noastre de transport pentru sprijinirea acestui segment şi pentru depăşirea problemelor sale specifice, cum sunt livrările la domiciliu (unde rata de eşec în livrări poate fi mai mare) şi integrarea sistemelor noastre cu companiile online", ne-a declarat John Pearson.