Turismul extern înregistrează stagnare ca cifră de afaceri, dar numărul turiştilor care au ales destinaţii externe este în creştere, suma vânzărilor fiind influenţată de scăderea valorii pachetelor de vacanţă vândute, cu deosebire de reducerile consistente care au fost acordate în cadrul programului "Early booking" până la data de 31 martie, informează un comunicat remis redacţiei, potrivit Eximtur.
În ceea ce priveşte turismul intern, chiar dacă acesta înregistra o creştere de 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009 la finele lunii aprilie 2010, îndeosebi pe seama programului "Înscrieri Timpurii" care a presupus reduceri de până la 30% pentru aceia care au achitat integral serviciile interne până la data de 31 martie, scăderea de peste 30% a vânzărilor la turism intern în lunile mai şi iunie nu a mai putut fi recuperată în iulie şi august. La nivelul Eximtur s-a înregistrat o scădere a interesului pentru destinaţia Litoral, determinată şi de problemele majore ale infrastructurii de transport, care îndepărtează an de an de Litoralul românesc turiştii din Ardeal şi Banat.
"Apreciem că piaţa călătoriilor în general a scăzut cu cel puţin 10% în 2010 faţă de anul 2009. Eximtur a reuşit să îşi menţină nivelul vânzărilor datorită siguranţei în asigurarea serviciilor şi în raportul calitate-preţ pe care le oferă în mod constant de 17 ani, dar şi datorită investiţiilor realizate de companie în extinderea reţelei de agenţii proprii şi dezvoltarea vânzărilor on line. Pentru perioada următoare şi anul care urmează, considerăm că este absolut necesar industriei noastre ca mesajele date din mediul politic şi economic să fie unele realiste, dar mai puţin catastrofale, atmosfera de calm şi predictibilitate fiind o condiţie a supravieţuirii industriei călătoriilor", a explicat Lucia Morariu, preşedintele Eximtur.