Exorigo Upos, compania poloneză care oferă soluţii tehnologice pentru sectorul de retail, se concentrează pe tendinţa emergentă "cumpără, livrează şi returnează oriunde" (Buy, Deliver & Return Anywhere), preferată de cumpărătorii Gen Z pentru flexibilitate şi confort. Compania vizează astfel consolidarea sa drept partener preferat al retailerilor şi brandurilor, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Modul în care consumatorii achiziţionează produse se schimbă. Generaţiile tinere au adus libertate totală procesului de cumpărare, fără bariere între online şi offline. Observăm o tendinţă clară în rândul retailerilor să fie prezenţi oriunde se află cumpărătorii lor, astfel încât social media începe să joace un rol din ce în ce mai important. Astfel că retailerii încep să îşi concentreze strategiile în jurul trendului Buy Anywhere, Deliver Anywhere, Return Anywhere şi apelează la tactici şi instrumente omnichannel care îi pot ajuta să ofere flexibilitate deplină consumatorilor lor", a declarat Marek Nowakowski, General Manager Exorigo-Upos România.
Schimbarea preferinţelor de cumpărare ale generaţiilor tinere reprezintă principalul factor care modelează industria ecommerce, având în vedere că Generaţia Z şi Millenials, cu vârste cuprinse între 16-34 de ani, au folosit în proporţie de peste 80% serviciile magazinelor online pentru a cumpăra bunuri sau servicii, conform datelor INS (Institutul Naţional de Statistică).
De asemenea, generaţia tânără petrece mult timp pe reţelele sociale, care devin la fel de importante ca motoarele de căutare online atunci când vine vorba de descoperirea brandurilor, o tendinţă care este puţin probabil să se schimbe în viitorul apropiat. Live shopping şi social shopping au deja un impact considerabil în decizia de cumpărare şi în atragerea de noi achiziţii. Conform datelor, Generaţia Z este mai predispusă să cumpere un produs cu multe aprecieri şi comentarii pozitive, decât unul cu mai puţine sau deloc. Pentru a creşte conversiile de comerţ social, retailerii adaugă butonul "Cumpără" în conţinutul publicat pe social media.
În acelaşi timp, telefoanele mobile domină vizitele pe site-urile globale de comerţ digital şi contribuie la cea mai mare parte a comenzilor online. Începând cu primul trimestru al anului 2024, smartphone-urile au constituit aproximativ 77% din traficul site-urilor de retail la nivel global, fiind responsabile de generarea a două treimi din comenzile de cumpărături online, potrivit datelor recente ale Statista.
"Consumatorii Generaţiei Z au crescut într-o lume digitală şi au aşteptări foarte distincte atunci când vine vorba de experienţele lor de cumpărături. Retailerii caută noi modalităţi de a răspunde nevoilor tinerilor consumatori. Soluţiile Exorigo Upos abordează aceste preferinţe în continuă evoluţie, permiţând cumpărătorilor să achiziţioneze articole din orice locaţie, să le livreze la destinaţia preferată şi să le returneze printr-o reţea convenabilă de puncte de acces. Soluţiile noastre flexibile ajută companiile să rămână în frunte, consolidându-şi legătura cu această generaţie pasionată de tehnologie şi nativă în mediul digital şi pot reprezenta un motor de creştere pentru magazinele online şi nu numai. Prin integrarea perfectă a canalelor online şi offline, putem permite retailerilor şi brandurilor să depăşească aşteptările acestui segment de consumatori şi să stimuleze loialitatea faţă de marcă", a adăugat Marek Nowakowski.
Pentru a se adapta la noile cerinţe ale pieţei digitale, companiile investesc în optimizarea site-urilor web, oferă servicii eficiente de asistenţă pentru clienţi şi utilizează analiza datelor pentru a înţelege mai bine nevoile şi preferinţele clienţilor. Retailerii sunt tot mai atenţi la experienţa de cumpărare oferită consumatorilor şi integrează tehnologii bazate pe inteligenţa artificială pentru a contura oferte şi conţinuturi personalizate cât mai relevante pentru fiecare consumator în parte.