Facebook a eliminat de pe platforma sa o reclamă care susţinea în mod fals că senatorul republican Lindsey Graham a susţinut o propunere de eliminare a emisiilor cu efect de seră numită Green New Deal, a reprezentantei democrate Alexandria Ocasio-Cortez, demonstrând că verifică veridicitatea reclamelor publicate de grupurile politice, dar nu şi pe cele ale politicienilor, relatează Reuters.
Reclama, care fusese publicată vineri, a fost difuzată în mod intenţionat de un Comitet pentru Acţiune Politică de stânga, numit The Really Online Lefty League, pentru a testa politicile Facebook privind reclamele politice.
Facebook a fost criticată în ultimele săptămâni din cauza deciziei de a nu verifica veridicitatea reclamelor politicienilor, provocând nemulţumirea candidaţilor democraţi care candidează pentru alegerile prezidenţiale din 2020, precum fostul vicepreşedinte Joe Biden şi senatorul Elizabeth Warren.
Săptămâna trecută, directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a apărat politica Facebook, afirmând că aceasta nu doreşte să îngrădească discursul politic.
Purtătorul de cuvânt al Facebook, Tom Channick, a declarat vineri că, având în vedere că reclama politică provenea de la un grup de acţiune şi nu de la un politician, a putut fi verificată pentru veridicitate de către partenerii companiei.
Cazul a survenit la câteva zile după ce reprezentanta democrată Alexandria Ocasio-Cortez l-a întrebat pe Mark Zuckerberg dacă Facebook îi va permite publicarea unei astfel de reclame, în timpul audierii acestuia în Congres, care a avut loc miercuri.
Adriel Hampton, trezorierul The Really Online Lefty League, a spus că reclama referitoare la Graham a fost inspirată de schimbare.
Biroul senatorului Graham a declarat vineri că are cunoştinţă despre reclama de pe Facebook şi a confirmat că senatorul se opune Green New Deal, o propunere susţinută de Ocasio-Cortez care prevede ca emisiile cu efect de seră să fie eliminate pe parcursul unui deceniu.
Facebook şi alţi operatori de reţele de socializare sunt presaţi să elimine dezinformarea de pe platformele lor, înainte de alegerile prezidenţiale din noiembrie 2020.