Transportul rutier de mărfuri şi de pasageri, grav afectat de toate măsurile fără cap luate de autorităţi, se confruntă acum şi cu ameninţarea opririi activităţii de către soferii profesionişti, informează Federaţia Operatorilor Români de Transport într-un comunicat remis redacţiei.
Totodată, reprezentanţii Federaţiei Operatorilor Români de Transport au precizat faptul că ''şoferii profesionişti acuză, pe bună dreptate, faptul că sunt abuzaţi de către DSP la intrarea în ţară atunci când se întorc din curse, fiind obligaţi să intre în carantină în totală contradicţie cu prevederile legale''.
''Astfel, hotărârea CNSU 111/06.12.2021, pct. 3 lit.h, stabileşte, în mod cert, faptul că şoferii profesionişti nevaccinaţi, sunt exceptaţi de la măsura carantinării, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test PCR, însă reprezentanţii DSP au o proprie viziune legată de respectarea acestor prevederi şi obligă şoferii profesionişti să intre în carantină chiar şi cu test valabil la intrarea în ţară'', se menţionează în comunicat.
De asemenea, reprezentanţii Federaţiei Operatorilor Români de Transport subliniază faptul că din ce în ce mai mulţi soferi se plâng de aceste practici abuzive şi încep să strângă rândurile pentru un protest şi oprirea activităţii, crescând astfel pericolul ca înainte de sărbători să lase camioanele sau autocarele pe dreapta afectând întreaga activitate a companiilor unde lucrează dar mai ales a clienţilor acestor companii.
Astfel, Federaţia Operatorilor Români de Transport face un apel insistent la factorii de decizie să intervină pentru stoparea abuzurilor şi pentru aplicarea corespunzătoare a prevederilor legale.
''Este oricum suficient de dificil, pentru companiile de transport, să gestioneze efectuarea de teste PCR în străinătate pentru soferii profesionişti, înainte de întoarcerea în ţară, întreaga logistică a curselor fiind deja dată peste cap.
Pentru a evita riscul unor blocaje în lanţurile de aprovizionare este nevoie de un număr cât mai mare de şoferi activi, iar pentru asta abuzurile şi presiunea permanentă a autorităţilor trebuie sa înceteze, iar în graniţă să fie introdusă şi acceptată testarea rapidă pentru şoferii din transporturile de mărfuri şi pasageri'', au adăugat reprezentanţii Federaţiei Operatorilor Români de Transport.