Studiul EY arată că, 96% dintre liderii de afaceri afirmă că diversitatea de gândire şi experienţă este esenţială pentru conducerea afacerii în contextul transformărilor profunde din industria auto, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Conform studiului derulat în rândurile managementului companiilor auto din 20 de ţări, 56% dintre liderii de business recunosc că femeile reprezintă o sursă-cheie de talent insuficient utilizat.
Cu toate astea, doar una din zece companii declară că organizaţia lor este foarte eficientă în atragerea femeilor şi puţini directori se aşteaptă la intrarea liderilor femei în echipele de conducere în următorii cinci ani.
"Viteza fenomenului disruptiv în sectorul auto creşte într-un ritm fără precedent. Plasarea capitalului uman necesar pentru confruntarea cu acest context a devenit o misiune de maximă importanţă pentru companii. Având în vedere că un miliard de femei vor intra pentru prima dată pe piaţa globală a muncii până în 2020, promovarea diversităţii de gen poate aduce un avantaj competitiv major pentru jucătorii din industria auto", specifică Miruna Enache, Partener EY România.
''Deşi 90% dintre companiile auto cred că trebuie să-şi schimbe în mod radical abordarea faţă de atragerea, retenţia şi promovarea talentelor, doar 22% dintre acestea dispun de programe structurate pentru dezvoltarea carierei femeilor din organizaţie. De asemenea, bărbaţii şi femeile au perspective diferite asupra parităţii de gen. 39% dintre femeile chestionate declară că o cultură corporativă care nu sprijină diversitatea de gen şi incluziunea reprezintă o barieră în accesul lor la poziţii de top management, faţă de 16% dintre bărbaţi'', se menţionează în studiul EY.
Miruna Enache adaugă: "Fiecare lider din industria auto este în măsură să acţioneze pentru a accelera egalitatea de gen în compania pe care o conduce, însă pentru a realiza acest lucru trebuie să se întrebe ce ar putea face diferit în acest sens."
Raportul EY 'Respond to industry volatility without gender diversity - Think again, How five disconnects are stifling innovation and competitive advantage in automotive' are la bază răspunsurile obţinute din interviurile realizate cu liderii din top management-ul companiilor din industria auto, din 20 de ţări. Analiza face parte dintr-un program sectorial mai larg pe tema diversităţii de sex, derulat în şapte industrii, precum: industria auto, produse de consum şi retail, servicii financiare (bănci, pieţe de capital şi asigurări), ştiinţele vieţii, petrol şi gaze, energie şi utilităţi.
0EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 190.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 27,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2014.
În România, EY este unul dintre liderii de pe piaţa serviciilor profesionale încă de la înfiinţare, în anul 1992. Compania are peste 500 angajaţi pe plan local şi Republica Moldova şi birouri în: Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău.