"Fiat" SpA din Italia şi "Chrysler Group" LLC din SUA caută un al treilea partener de alianţă în vederea creşterii eficienţei şi a reducerii costurilor de dezvoltare, potrivit afirmaţiilor făcute de directorul general al celor două companii auto, Sergio Marchionne, notează Bloomberg.
Sergio Marchionne a declarat, la Salonul Auto de la Detroit: "Ar putea fi un al treilea partener. Trebuie să construim un nivel superior de eficienţă. Partenerul poate avea orice culoare, dacă îmi oferă nivelul de convergenţă industrială pe care îl caut".
În opinia sa, un nivel de eficienţă din industria auto înseamnă ca grupurile din domeniu să producă între 8 şi 10 milioane de autovehicule pe an. În prezent, numai "General Motors" Co. din SUA, "Volkswagen" AG din Germania şi "Toyota Motor" Co. din Japonia sunt aproape de acest nivel.
"Fiat" şi "Chrysler" au vândut, în 2010, un total de 4,2 milioane de automobile, conform afirmaţiilor făcute de Marchionne în decembrie 2011. Oficialul celor două companii este pe cale să renunţe la ţinta de vânzări de 5,9 milioa-ne de autovehicule în 2014 pentru "Fiat-Chrysler" şi să o reducă la 5,7 milioane de unităţi, din cauza crizei datoriilor din zona euro. Analiştilor estimează însă că "Fiat-Chrysler" va livra 4,9 milioane de maşini în 2014.
Sergio Marchionne a precizat că nu negociază în prezent un parteneriat cu vreo companie auto, însă analiştii indică "Volvo" şi "Opel" ca posibile ţinte, întrucâ aces-te societăţi au probleme financiare serioase.
Corriere della Sera scria, ieri, citând surse din industria auto, că PSA "Peugeot Citroen" din Franţa, al doilea mare constructor auto european după "Volkswagen", este pregătit să discute o alianţă cu "Fiat".