Una dintre problemele cu care se confruntă operatorii portuari va fi soluţionată curând. Mulţi dintre agenţii economici de pe principala platformă portuară a ţării au semnalat în mai multe rânduri că nu pot opera nave de tonaj mai mare, deoarece adâncimea şenalului navigabil şi al bazinelor în Portul Constanţa a scăzut considerabil, fiind nevoie de o vastă operaţiune de dragare marină.
Pentru a rezolva situaţia prezentă, Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa au semnat contractul de finanţare al proiectului privind modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimii şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa. Valoarea proiectului, conform cererii de finanţare, este de 227.625.944 lei, din care valoarea finanţată din fonduri europene de 140.259.517 lei, aproximativ 30,5 milioane euro, potrivit unui comunicat de presă.
În cadrul proiectului va fi realizat un dragaj pentru eliminarea deficienţelor de adâncime şi creşterea siguranţei navigaţiei în 17 zone aferente danelor şi şenalelor de acces, precum şi bazinelor de manevră. Totodată, se va asigura stabilitatea cheurilor din portul de lucru afectate de procesul de adâncire a portului de lucru de la 7 metri la 9 metri. O parte din suma alocată acestui proiect va finanţa livrarea şi punerea în funcţiune a sistemului hidrografic (inclusiv a navei de cercetare) pentru urmărirea şi calcularea volumelor dragate în port.
Perioada de implementare a proiectului este de 61 luni, până la data de 30.06.2023.