Firma belgiană producătoare de mobilă tapiţată Polstermoebel Rom urmează să deschidă, în a doua jumătate a anului 2005, în apropiere de Sibiu, cea de-a treia filială în străinătate după cele din Tunisia şi Polonia, informează Rompres. După ce mai întîi se va construi o hală pe o suprafaţă de 2500 metri pătraţi, în toamnă firma îşi va începe deja activitatea cu 30 de angajaţi, aşteptîndu-se ca acest număr să se ridice în viitorul apropiat la 200-250 de angajaţi. Activitatea se va limita, la început, la cusutul huselor pentru canapele, după care, în aproximativ un an, vor fi produse în jur de 300 de garnituri de canapele pe săptămînă.
Motivul alegerii României pentru deschiderea unei noi filiale a fost în special costul de producţie cu 50% mai mic decît în Polonia, ceea ce nu înseamnă că se va face rabat de la calitate, în acest sens trebuind căutaţi oamenii cei mai capabili, care vor trebui atraşi prin salarii peste media din România, a declarat managerul şef Paul Rom.
Tot Rom declară că piaţa românească este marcată de o dinamică extraordinară, iar dificultăţile legislative pentru care România este celebră nu i se par reale. Primarul din Sibiu a reacţionat, potrivit relatării sale, extrem de rapid, căutînd spaţiu pentru viitoarea afacere, iar aprobările au decurs într-un mod deloc birocratic, ceea ce l-a surprins şi pe el. Rata şomajului este destul de mică în regiune, dar cu toate acestea locurile de muncă interesante nu lipsesc, mai adaugă el.
Deschiderea unei filiale în România este urmare a competiţiei de preţuri de pe piaţa germană, unde firma a înregistrat unele pierderi. Conducerea va fi asigurată de un management provenit din Belgia, pe moment fiind căutat un manager pentru filiala sibiană, spune el.
În anii 1997 - 1998, din cauza unor preţuri necompetitive, firma s-a poziţionat prost pe piaţă. Pentru anul curent firma prognozează un cîştig de 40 milioane euro după ce, mai mulţi ani, acest cîştig stagna la doar 25 milioane euro, în timp ce pentru 2007-2008 se intenţionează depăşirea limitei de 50 milioane euro. Pe moment firma are 600 de angajaţi şi produce anual 48.000 de garnituri.
Firma va încerca să recucerească piaţa germană, pierdută în favoarea celei franceze, prin intermediul unor produse ieftine, în timp ce pentru Europa de Est sînt prevăzute planuri mai mari. Pentru a cuceri această piaţă este nevoie de idei noi şi la modă, cum a fost afacerea cu paturi, în combinaţie cu un partener francez, prin care nu s-a încercat să fie schimbat de-sign-ul întregului dormitor ci doar cel al paturilor. Din totalul cîştigurilor, zece la sută sînt reprezentate de accesorii precum mese şi covoare, iar inventarea unor noi concepte, precum cel al unor canapele tapiţate în funcţie de sezon, încearcă să atragă potenţiali clienţi, deşi aici ar trebui avută în vedere şi nevoia principală a acestora, care la mulţi este aceea de a avea pur şi simplu o canapea şi atît. Ideile însă nu s-au terminat, a subliniat el.