Flamingo International a înregistrat în primele opt luni o creştere de peste 400% la vânzările de televizoarele LCD al căror preţ a scăzut datorită eliminării taxelor vamale pentru produsele importate din Uniunea Europeană, a informat luni, retailerul. Grupul Flamingo International a raportat în perioada ianuarie-august 2007, un volum de vânzări cu peste 400% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe segmentul televizoarelor LCD.
Creşterea a fost stimulată de scăderea preţurilor de la începutul anului, în special la produsele importate din statele Uniunii Europene, pentru care au fost eliminate taxele vamale, dar şi pentru cele importate din ţările din Asia, pentru care taxele vamale au cunoscut, în medie, o reducere de aproximativ 20%.
"Apariţia pe piaţă a unor modele mai noi şi mai performante şi scăderea preţurilor reprezintă două dintre cauzele creşterii vânzărilor pentru televizoarele LCD. Totdată, această creştere se datorează şi schimbării comportamentului consumatorilor din România şi orientării acestora către produse menite să îmbunătăţească permanent calitatea vieţii.", a declarat directorul executiv Flamingo International, Jiri Rizek.
Grupul Flamingo International estimează că până la finalul acestui an se va menţine ritmul accelerat de creştere a vânzărilor de televizoare LCD, care vor ajunge la o valoare de cel puţin 3-4 ori mai mare comparativ cu cea înregistrată în anul 2006.
Grupul Flamingo International activează pe piaţa din România încă din anul 1994, având ca principal obiect de activitate comerţul de produse IT&C, electronice şi electrocasnice, fiind în acest moment al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa de profil.
Grupul Flamingo International operează o reţea de 138 de magazine, cu o suprafaţă totală de 45.200 metri pătraţi şi are 925 de angajaţi. La nivel naţional grupul deţine 11 magazine Flanco World, cu o suprafaţă medie de peste 1.000 de metri pătraţi fiecare, 48 de magazine Flamingo, cu o suprafaţă medie de 150 metri pătraţi şi 78 de magazine Flanco, cu suprafeţe cuprinse între 250 şi 300 metri pătraţi fiecare.
Din iunie 2005, compania Flamingo International este cotată la Bursa de Valori Bucureşti, devenind astfel prima şi singura companie din industrie prezentă pe piaţa de capital.