O revenire a pieţei de retail în ţara noastră este preconizată abia peste doi ani, spun reprezentanţii singurei companii de profil listate la Bursa de Valori Bucureşti, "Flamingo International" (simbol FLA), care a fost puternic afectată de scăderea pieţei în ultima jumătate de an.
"Piaţa de profil a scăzut cu 45% în România, acest declin fiind depăşit doar de piaţa din Ucraina. Din fericire, întreaga piaţă va cunoaşte un reviriment în ultima parte a lui 2009 - începutul lui 2010, pentru ca, în decurs de 1-2 ani, aceasta să revină pe un trend pozitiv şi chiar să crească cu 10%", a declarat Ştefan Treiber, CEO-ul "Flamingo International".
Comparativ cu primele şase luni ale anului 2008, suprafaţa totală a magazinelor grupului "Flamingo" a scăzut de la 59.000 metri pătraţi la 46.000 metri pătraţi, compania închizând astfel 29 de magazine.
În acelaşi timp, numărul angajaţilor retailerului de electrocasnice a scăzut cu 32%, de la 1.100 la 750 de salariaţi, conducerea companiei menţionând că mai are în plan reducerea cheltuielilor cu personalul cu încă 10%.
"Circa 80% din reduceri s-au realizat până acum. Vor mai fi mici ajustări, astfel că în a doua jumătate a anului vom mai disponibiliza 10-15% dintre angajaţi", a completat Dragoş Simion, preşedintele Consiliului de Administraţie "Flamingo International".
Compania are în plan pentru următoarea perioadă atragerea de capital necesar depăşirii perioadei mai puţin bune prin care trece printr-o emisiune de obligaţiuni, care a fost aprobată luni de către acţionari. Capitalul atras din emisiune va fi folosit pentru obţinerea de fonduri în vederea susţinerii activităţii comerciale a companiei.
• Cifră de afaceri de 187 milioane de lei, în primul semestru
Scăderea pieţei de profil a diminuat vânzările "Flamingo" cu 45%, la 187 milioane de lei, reprezentanţii companiei estimând pentru a doua jumătate a anului o creştere a vânzărilor până la 260 milioane de lei.
"Compania nu va mai înregistra pierderi. O dată cu restructurarea şi cu aprobarea planului de capitalizare suplimentară, Flamingo International va începe să înregistreze o evoluţie din ce în ce mai bună şi datorită sprijinului acordat de acţionari, bănci şi furnizori", este de părere domnul Treiber, adăugând: "Am observat deja o revenire importantă a vânzărilor începând cu luna iulie, când am înregistrat o creştere de 30% comparativ cu luna precedentă, de două ori mai mare decât creşterea pieţei".
Reprezentanţii Flamingo susţin că luna iulie a marcat momentul de revitalizare şi de revenire a vânzărilor, după ce evoluţia companiei s-a situat peste cea a pieţei de profil, care a raportat o creştere de aproape 15%. Cele mai vândute produse au fost electrocasnicele şi produsele IT&C, cu creşteri de până la 50% faţă de luna anterioară.
Acţiunile "Flamingo" au fost suspendate şi ieri de la tranzacţionare, ultimul preţ la care erau transferate conferind companiei o capitalizare de 22 milioane de lei.
Potrivit ultimei raportări, Dragoş Daniel Cinca deţine 25,2% din titlurile "Flamingo International", "QVT Fund LP" deţine 23% şi "Nova Trade" Bucureşti 14,94% din pachetul de acţiuni, în timp ce restul de 44% dintre titlurile FLA sunt tranzacţionate liber pe Bursă de alţi acţionari.