Flanco Retail a înregistrat vânzări de 197 milioane lei în primele 4 luni ale anului, în creştere cu 11% comparativ cu aceeaşi perioada a anului 2013. Cu acest rezultat, compania s-a situat peste media de creştere a pieţei, calculată pentru primele 4 luni ale anului la 7,5% (pe segmente de piaţă comparabile, excluzând segmentul telecom), informează un comunicat al firmei.
"Începutul lui 2014 indică, pentru noi, revenirea optimismului în consum şi reluarea unor creşteri care, chiar dacă nu mai sunt la fel de spectaculoase că în trecut, se bazează pe nevoi reale şi conduc la crearea unor trenduri pozitive sustenabile," arată Dragoş Sîrbu, CEO Flanco Retail, adăugând: "Ultimele şase luni, de altfel, arată că piaţă creşte constant, iar noi suntem pregătiţi să valorificăm această creştere".
În primele patru luni din 2014, revin puternic produsele electrocasnice (cele mari cu un avans de 15%, iar cele mici cu o creştere de 10%). Creşterea acestor categorii, unde valoarea medie a unui produs este substanţială (mai ales în cazul electrocasnicelor mari), este susţinută de revigorarea creditelor de consum, pe fondul creşterii încrederii consumatorilor în evoluţia economică viitoare, mai precizează comunicatul.
În primele patru luni ale anului, celelalte categorii au evoluat diferit de la o familie de produse la altă, atât în funcţie de creşterile din anii precedenţi, cât şi pe fondul schimbărilor semnificative de tehnologie. Astfel, electronicele au înregistrat un avans de 6%, susţinut de produsele Audio-Video şi penalizat într-o măsură semnificativă de segmentul foto, iar IT-ul a înregistrat şi el un plus de 2%, cu creştere pe tablete, dar mai degrabă regres pe notebook-uri.
Compania a continuat şi în 2014 investiţiile în reţea, deschizând un nou magazin la Cluj, şi continuând programul de remodelare, care a inclus până în prezent 42 de magazine. Bugetul alocat în 2014 pentru expansiunea şi modernizarea reţelei se apropie de 1.000.000 EUR, aducând investiţia totală în magazine la 5 milioane EUR, numai în ultimii trei ani.
Flanco Retail a crescut şi numărul de angajaţi cu 15%, ajungând la un efectiv de aproape 1000 de oameni în 2014, comparativ cu 2013.