FLORENTIN MOCANU, DIRECTOR GENERAL EDELWEISS TRAVEL: "Dacă dăm greş anul acesta, ne cam ştergem singuri de pe harta turistică"

A consemnat DAN NEDELCU
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 11 februarie 2016

"Dacă dăm greş anul acesta, ne cam ştergem singuri de pe harta turistică"

Reporter: Anul 2015 a fost unul de succes în turismul românesc. Au existat creşteri substanţiale şi în cadrul agenţiei dumneavoastră, în ceea ce priveşte vânzările?

Florentin Mocanu: 2015 a fost un an bun în general. Am avut creşteri de vânzări mai ales în primele 10 luni.

Reporter: În ce proporţie clienţii dumneavoastră aleg destinaţiile externe şi câţi sunt cei care călătoresc în ţară?

Florentin Mocanu: Oferta noastră se adresează în mod special turiştilor care doresc să îşi petreacă vacanţa în străinătate, dar avem oferte şi în ţară. Procentual, circa 80% dintre turiştii noştri şi-au petrecut vacanţa în destinaţii externe şi 20% în ţară, în special pe litoral.

Reporter: Care au fost cele mai căutate destinaţii în 2015?

Florentin Mocanu: La agenţia noastră, cele mai căutate destinaţii au fost Grecia, Austria, Bulgaria, Turcia, Croaţia, Italia, Elveţia şi Germania.

Reporter: Situaţia externă (criză refugiaţilor, atacurile teroriste) a afectat în vreun fel turismul? S-a schimbat trendul din această cauză? Există destinaţii care au ieşit de pe lista de călătorie a clienţilor?

Florentin Mocanu: Din păcate, atacurile teroriste au influenţat negativ turismul. E ceva firesc. În mod special atentatele de la Paris au determinat multe renunţări la călătorie, spre mai multe destinaţii, nu doar Paris. Noi am avut anulări pe Germania, Austria şi Spania. Atât atacurile teroriste, cât şi valul fără precedent al migranţilor şi faptele lor au efecte nedorite asupra intenţiilor de călătorie ale tuturor cetăţenilor europeni. În România, pe destinaţii ca Tunisia şi Egipt nici nu se mai organizează zboruri charter.

Reporter: Ce aşteptări financiare aveţi pentru anul 2016?

Florentin Mocanu: Bineînţeles că sperăm, şi ne dorim, ca acest an să fie mai bun decât 2015. În momentul de faţă preconizez o creştere a vânzărilor de 5-7%.

Reporter: Ce noutăţi aţi pregătit pentru anul în curs?

Florentin Mocanu: Pentru 2016 pregătim mai multe noutăţi. În primul rând suntem foarte aproape de lansarea secţiunii de rezervări on line pe pagină noastră web. Din punct de vedere al destinaţiilor, pregătim pachete pentru insulele greceşti spre care încă nu se organizează zboruri charter din România. De asemenea, pregătim noi pachete pentru parcuri tematice europene şi ne gândim să lansăm două circuite europene de grup, dar mai lejere, pentru vizitat şi în acelaşi timp de relaxare.

Reporter: Credeţi că voucherele de vacanţă vor aduce beneficii în ceea ce priveşte creşterea numărului de turişti? Sau vor fi un obstacol, ţinând cont că ele vor putea fi utilizate doar în ţară?

Florentin Mocanu: Voucherele de vacanţă vor duce la creşterea numărului de turişti care îşi vor petrece vacanţele în România, mai ales prin schimbarea destinaţiei de vacanţă. Creşterea numărului celor care vor călători numai pentru că au primit vouchere de vacanţă nu cred că va fi spectaculoasă. Românilor le place să călătorească şi au călătorit şi până la acum, fără vouchere.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia turismului în România?

Florentin Mocanu: El va evolua atât din punct de vedere al diversităţii ofertelor, cât şi din acela al calităţii serviciilor.

Reporter: De ce credeţi că nu reuşeşte România să atragă mai mulţi turişti străini?

Florentin Mocanu: Motivele sunt multe. Aş începe cu starea jalnică a infrastructurii, care măreşte exagerat timpul de deplasare între două obiective. Lipsa unei promovări eficiente poate fi un alt motiv. Calitatea serviciilor şi onestitatea preţurilor au multe hibe şi aici trebuie luate măsuri urgente. Ponderea grupurilor organizate şi ghidate este destul de mică în numărul turiştilor străini şi, după opinia mea, trebuie făcut ceva să dezvoltăm ofertele de grup şi să facem o şcoală de ghizi, serioasă şi puternică. Un ghid bun face mult în reuşită unei excursii şi în construirea imaginii frumoase a unei destinaţii.

Reporter: Nominalizările Transilvaniei în topul realizat de Lonely Planet şi în cel al CNN, iar a Bucureştiului în revista Vogue pot atrage mai mulţi turişti în aceste zone?

Florentin Mocanu: Aceste nominalizări ne onorează, ne ajută, dar trebuie să înţelegem şi că ne obligă foarte mult. Ne obligă să oferim servicii de calitate, la preţuri oneste, la a nu avea rateuri de organizare, la a demonstra că ţară noastră nu numai că este frumoasă, dar are şi un popor responsabil. Şi autorităţile ar trebui să fie mai responsabile şi să apeleze la serviciile unor specialişti adevăraţi, persoane fizice sau juridice. Dacă dăm greş anul acesta, ne cam ştergem singuri de pe harta pe care tocmai am fost coloraţi frumos şi e greu de apreciat dacă şi când vom mai reveni pe ea.

Reporter: Raportându-vă la nominalizările menţionate, ce recomandări de obiective turistice puteţi face vizitatorilor străini?

Florentin Mocanu: Pentru vizitarea României aş recomanda o vacanţă de minim 4 săptămâni şi putere de umblat...

În Transilvania sunt multe care locuri care merită atenţia: Sibiul - care este superb, Braşovul - care încearcă să-şi facă notorietate şi pierde ocazii importante, Alba Iulia, Clujul, Salina Turda, cetăţile fortificate, satele săseşti, Cetatea Sighişoara, Băile Felix şi lista e lungă. De asemenea, castelele Peleş şi Bran, precum şi Transfăgărăşanul trebuie luate în calcul.

În Bucureşti, indiferent cât e de fad este, Palatul Parlamentului se vizitează şi trebuie vizitat, urmat de Ateneul Român, Centrul Vechi, Calea Victoriei - la Muzeul Muzicii, palatele bucureştene etc. Un "tur la pas" ar fi binevenit aici, dar eu nu ştiu să se organizeze aşa ceva în Capitală.

În România, în general, sunt destul de greu accesibile obiectivele consacrate, pe care toate ghidurile turistice le includ.

Cu obiectivele "inedite", ieşite din tipare, este şi mai complicat, fiind destinate celor mai temerari şi insistenţi. Ele se introduc aşa, ca bonusuri, pentru că nu au dezvoltate "orizontalele" din jurul lor (restaurante, parcări, drumuri etc) sau nu se bazează pe elemente de încredere.

Reporter: Care este strategia pe care o urmaţi în prezent?

Florentin Mocanu: Dorim să ne menţinem standardele de calitate a serviciilor oferite şi promovate până acum, iar în plus vrem să ne implicăm şi în incoming. De altfel, am demarat discuţii cu parteneri mai vechi din Austria şi sperăm să reuşim să aducem turişti europeni în România.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb