FNM şi Alstom prezintă primul tren cu hidrogen al Italiei

A.F.
Companii / 4 octombrie 2023

FNM şi Alstom prezintă primul tren cu hidrogen al Italiei

FNM, lider în mobilitatea sustenabilă din regiunea italiană Lombardia, a prezentat astăzi, împreună cu producătorul Alstom, lider global în mobilitate inteligentă şi sustenabilă, trenul Coradia Stream alimentat cu hidrogen, conform unui comunicat remis redacţiei.

Conform comunicatului, evenimentul a avut loc în cadrul ExpoFerroviaria 2023 şi marchează începutul unei noi ere în transportul feroviar de pasageri din Italia. Trenul va intra în serviciul comercial în Valcamonica între sfârşitul anului 2024 şi începutul lui 2025, de-a lungul liniei neelectrificate Brescia-Iseo-Edolo a FERROVIENORD pe care serviciul feroviar este operat de Trenord, ca parte a proiectului H2iseO, care îşi propune să creeze prima Vale a Hidrogenului din Italia în zona Brescia. Coradia Stream alimentat cu hidrogen îndeplineşte obiectivul european de reducere a emisiilor de CO2 cu 100% până în 2050 şi este primul tren cu zero emisii directe alimentat cu pile de combustie cu hidrogen realizat pentru Italia, cu o capacitate totală de 260 de locuri şi o autonomie de peste 600 km.

La ceremonia de prezentare au participat Matteo Salvini, vicepreşedintele Consiliului de Miniştri şi ministrul infrastructurii şi transporturilor, Alessandro Morelli, subsecretar de stat la Preşedinţia Consiliului de Miniştri, Regiunea Lombardia, prezenţi alături de consilierii Franco Lucente (Transport şi Mobilitate Durabilă), Claudia Maria Terzi (Infrastructură şi Lucrări Publice) şi Alessandro Spada, preşedintele Assolombarda. Au mai vorbit preşedintele FNM Andrea Gibelli, preşedintele FERROVIENORD Fulvio Caradonna, preşedintele Trenord Federica Santini, CEO-ul Trenord şi directorul general FNM Marco Piuri, preşedintele Alstom pentru Regiunea Europa Gian Luca Erbacci şi directorul general Alstom Italia şi preşedintele şi CEO-ul Alstom Ferroviaria, Michele Viale.

Evenimentul de astăzi este urmarea acordului semnat de FNM şi Alstom în noiembrie 2020 de a furniza Trenord şase trenuri cu celule de combustie cu hidrogen, cu opţiune pentru încă opt. Introducerea trenului cu hidrogen face parte din proiectul H2iseO Hydrogen Valley.

Promovat de FNM, FERROVIENORD şi Trenord, proiectul H2iseO îşi propune să dezvolte un lanţ economic şi industrial de aprovizionare cu hidrogen în Valcamonica, pornind de la sectorul mobilităţii, să iniţieze conversia energetică a teritoriului şi să contribuie la decarbonizarea unei părţi semnificative a transportului public local. Este un proiect extrem de inovator, care prevede, printre altele, construirea a trei uzine pentru producerea, stocarea şi distribuţia hidrogenului regenerabil fără emisii de CO2 (în Brescia, Iseo şi Edolo), precum şi punerea în funcţiune a 40 de autobuze cu hidrogen, pentru a înlocui întreaga flotă folosită astăzi de FNM Autoservizi.

Noile trenuri alimentate cu hidrogen se bazează pe modelul trenului regional Coradia Stream cu un singur nivel al Alstom, destinat pieţei europene şi deja produs de Alstom în Italia. Coradia Stream alimentat cu hidrogen va menţine standardele înalte de confort deja apreciate de pasageri în versiunea sa electrică şi va oferi aceleaşi performanţe de operare ca şi trenurile diesel, inclusiv autonomia. Coradia Stream alimentat cu hidrogen poate funcţiona pe linii neelectrificate ca înlocuitor pentru trenurile care utilizează combustibili fosili şi oferă caracteristici de confort şi linişte comparabile cu alte modele electrice Coradia, cu o autonomie de peste 600 km.

Trenul a fost creat şi produs la fabricile Alstom din Italia, respectiv uzina Savigliano pentru dezvoltare, certificare, producţie şi testare, uzina Vado Ligure pentru echiparea "vagonului motor" în care este instalată partea inovatoare din punct de vedere tehnologic, legată de hidrogen, unitatea de la Sesto San Giovanni pentru componente şi cea de la Bologna pentru dezvoltarea sistemului de semnalizare.

"Evenimentul de astăzi reprezintă un moment de referinţă în călătoria începută de Grupul FNM în noiembrie 2020 cu H2iseO", a explicat preşedintele FNM Andrea Gibelli. "Acesta este un proiect profund inovator, cu semnificaţii sociale, economice, geografice, de mediu şi de mobilitate şi are o mare valoare din punct de vedere al sustenabilităţii, deoarece ne permite să folosim infrastructura feroviară deja existentă prin punerea în funcţiune a noilor trenuri cu hidrogen, care sunt capabile să reducă emisiile, să contribuie la decarbonizarea mobilităţii în zonă şi să asigure un confort mai mare pentru călători. În plus, crearea unei regiuni bazate pe hidrogen, din punct de vedere economic şi industrial, începând cu - dar fără a se limita la - mobilitatea feroviară, va avea efecte pozitive asupra economiei şi ocupării forţei de muncă din zonă".

"Suntem mândri că suntem astăzi aici împreună cu FNM pentru a prezenta primul tren alimentat cu hidrogen care va intra în funcţiune în sistemul feroviar italian. Un proiect care reprezintă un progres semnificativ pentru întregul sector feroviar şi confirmă rolul Alstom în anticiparea şi modelarea viitorului mobilităţii cu soluţii de transport noi, extrem de sustenabile", a declarat Michele Viale, Director General Alstom Italia şi Preşedinte şi CEO al Alstom Ferroviaria. "Trenul cu hidrogen va fi protagonistul primei "văi a hidrogenului" din Italia, situată în Valcamonica de-a lungul liniei neelectrificate Brescia-Iseo-Edolo, şi va înlocui trenurile diesel actuale".

"FERROVIENORD lucrează intens pentru a construe infrastructura aferentă", a subliniat preşedintele FERROVIENORD, Fulvio Caradonna, "în pregătirea fazei de testare a trenului şi a serviciului comercial. Totul se realizează cu cea mai mare atenţie acordată siguranţei şi sustenabilităţii, si nici nu se putea altfel. Dezvoltarea proiectelor si executarea lucrărilor urmează proceduri stricte din acest punct de vedere."

"Suntem mândri că suntem astăzi aici împreună cu FNM pentru a prezenta primul tren alimentat cu hidrogen care va intra în funcţiune în sistemul feroviar italian. Un proiect care reprezintă un progres semnificativ pentru întregul sector feroviar şi confirmă rolul Alstom în anticiparea şi modelarea viitorului mobilităţii cu soluţii de transport noi, extrem de sustenabile", a declarat Michele Viale, Director General Alstom Italia şi Preşedinte şi CEO al Alstom Ferroviaria. "Trenul cu hidrogen va fi protagonistul primei "văi a hidrogenului" din Italia, situată în Valcamonica de-a lungul liniei neelectrificate Brescia-Iseo-Edolo, şi va înlocui trenurile diesel actuale".

"Mobilitatea grea este primul domeniu de aplicare pentru hidrogen", a comentat Marco Piuri, CEO al Trenord şi director general al FNM. "Inaugurarea utilizării acestei tehnologii într-un domeniu care conectează, prin vocaţie, înseamnă că valoarea ei nu se va materializa doar în proiectul individual, ci se va răspândi şi în alte domenii. Mă gândesc la industrii şi servicii la care poate ajunge reţeaua de hidrogen. Acesta este ceea ce ne propunem să realizăm cu H2iseO: ne dorim să fie scalabil, dincolo de mobilitatea feroviară şi autobuz. H2iseO este un pas dintr-o călătorie mai lungă: în ultimii ani am reînnoit progresiv flota în Valcamonica, trecand de la vechile automotoare diesel la ATR-urile mai moderne, mai performante şi mai putin poluante, iar în final la hidrogen. Ce inseamna asta? Ce vom trece prin sate mici eliberand vapori de apă în loc de fumul negru de acum câţiva ani".

Alstom este furnizor de trenuri şi servicii de mentenanţă pentru FNM Group de peste 15 ani. În acest timp, Alstom a contribuit la operarea şi întreţinerea a peste 100 de trenuri EMU cu un singur nivel, inclusiv 60 de unităţi Coradia Stream şi 90 de locomotive E464.

CUM FUNCŢIONEAZĂ TRENUL CU HIDROGEN

Vagonul intermediar numit "Vagon motor" în care se află inima tehnologiei hidrogenului este principala sursă de energie. Energia este asigurată prin combinarea hidrogenului (stocat în rezervoare) cu oxigenul din aerul exterior, fără a emite dioxid de carbon în atmosferă. Bateriile litiu-ion de înaltă performanţă stochează energia, care este ulterior valorificată în fazele de accelerare pentru a sprijini acţiunea celulelor cu hidrogen şi pentru a asigura economia de combustibil.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb