Ion Antonescu, fondatorul brandului Marshal Turism şi proprietarul hotelului Marshal Garden din Bucureşti, este un om de turism cu o experienţă de 45 de ani în domeniu. Pasionat al culturii şi istoriei, ghid de turism, a fost reprezentant al Ministerului Turismului în Israel, ministru secretar de stat pentru Integrare Europeană şi Relaţii Internaţionale în cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor şi a sprijinit permanent marii actori români. Ion Antonescu propune o soluţie extrem de eficientă care ar asigura dezvoltarea incoming-ului pentru România, deci atragerea cât mai multor turişti străini.
"Consider că putem promova România pe plan turistic şi fără bani de la bugetul de stat. Anume, să invităm, în timp, 10.000 de agenţi de turism din ţările de unde ne vin sau de unde ne pot veni turiştii. Acest sistem este utilizat la scară largă, cu mare succes, la târguri internaţionale de turism dar şi cu alte ocazii de către Statele Unite ale Americii precum şi de către alte ţări vest europene. Practic, agenţii de turism îşi achită doar transportul, iar la destinaţie li se oferă totul, la cele mai înalte standarde de calitate. Aici este nevoie de implicarea hotelierilor, a restaurantelor, a companiilor locale de transport şi a organizatorilor de spectacole şi evenimente", subliniază specialistul Ion Antonescu.
Ion Antonescu consideră că rolul statului este acela de a asigura facilităţi hotelierilor şi celorlalte firme care sponsorizează primirea agenţilor de turism, cheltuielile urmând să fie deductibile, putând fi considerate drept publicitate. Fireşte, statul trebuie să aloce un buget anual de promovare turistică şi să asigure participarea la târgurile internaţionale de profil. Însă, mai ales turiştii care vin din SUA şi din statele Europei Occidentale au cea mai mare încredere în agentul de turism, care are şi rol de consultant. Aşa cum fiecare are propriul medic sau avocat, la fel, fiecare potential turist apelează la agentul său de turism.
"Dacă nu suntem promovaţi, ca ţară, de către agenţiile de turism din ţările-ţintă, dacă nu suntem incluşi în cataloagele şi ofertele lor, nu putem atrage un număr consistent de turişti. Degeaba văd potenţialii noştri turişti reclame la televizor, pe canalele social media, în presă, dacă nu au la îndemână oferte atractive, create de agenţiile de turism. Agenţiile de turism din România precum şi celalalte entităţi din turism au nevoie de parteneri profesionişti de pe pieţele ţintă", declară Ion Antonescu.
Ani la rând, Ion Antonescu a participat la International POW WOW, cel mai mare târg de turism din Statele Unite, unde sunt invitaţi zeci de mii de agenţi de turism şi sute de jurnalişti. Organizatorii asigură absolut toate toate cheltuielile la faţa locului. Deşi aparent SUA nu are nevoie de promovare, acest eveniment deţine un rol important în dezvoltarea ţării ca destinaţie turistică. Agenţii de turism s-au familiarizat cu produsul turistic american iar reprezentanţii mass-media l-au promovat.
O altă promovare a incoming-ului constă, potrivit lui Ion Antonescu, în acordarea mai facilă a vizelor turistice pentru turişti de pe pieţe emergente, precum China. De exemplu, turiştii chinezi sunt foarte bine primiţi în ţări din Europa occidentală precum Italia, Franţa şi Germania. O soluţie ar fi ca România să nu le mai solicite viză dacă aceştia au deja viză Schengen sau pentru SUA, urmând ca viza să fie prezentată la graniţă, la intrarea în ţară.