Fondurile de publicitate de stat au scăzut dramatic

Ziarul BURSA #Media-Advertising / 27 iunie 2006

Dacă, începând cu anul 2000, MEC a alocat pentru publicitate între şapte şi zece milioane de euro, în 2005 suma nu a depăşit un milion de euro

MTCT a angajat, în 2005, publicitate de 40.697 de euro, după ce a avut, în 2004, un buget de peste două milioane de euro

Ministerul Mediului a înregistrat o creştere semnificativă, de la 29.668 de euro în 2004, la 608.270 de euro în 2005

Fondurile de publicitate publică au scăzut dramatic, la un an după adoptarea procedurilor de alocare transparentă, de la 14,70 de milioane de euro în 2004 la 3,80 de milioane de euro în 2005, relevă un raport al Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI) lansat ieri. De asemenea, monitorizarea CJI, făcută în parteneriat cu Open Society Justice Initiative din New York, arată că procedurile care impun o mai mare transparenţă în achiziţiile de pu-blicitate sunt încă necunoscute sau ignorate atât de autorităţile publice, cât şi de jucătorii de pe piaţa media care nu ştiu să-şi apere interesele.

În cadrul unei conferinţe de presă, directorul CJI, Ioana Avădani, a atras atenţia, citată de Rompres, că acest subiect necesită o dezbatere "destul de aşezată", în condiţiile în care scăderea dramatică a bugetului pentru publicitate, cu aproximativ 11 milioane de euro, poate fi explicată fie prin faptul că, anterior adoptării procedurilor de transparenţă, instituţiile angajau publicitate inutilă, fie prin faptul că, după 2004, ele se tem să aloce publicitate chiar şi acolo unde ar fi cazul.

În acest sens, cea mai mare discrepanţă se observă la nivelul Ministerului Economiei şi Comerţului (MEC) şi la nivelul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT). Dacă, începând cu anul 2000, MEC a alocat pentru publicitate între şapte şi zece milioane de euro, cel mai mare buget fiind atins în 2004 (10.177.884 de euro), în 2005 suma nu a depăşit un milion (900.486 de euro). MTCT a angajat, în 2005, publicitate în valoare de 40.697 de euro, după ce a avut, în 2004, un buget de peste două milioane de euro.

Conform datelor oficiale furnizate de Guvern, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Muncii şi Familiei şi Ministerul Sănătăţii nu au alocat în 2005 nicio sumă pentru publicitate. Doar Ministerul Mediului a înregistrat o creştere semnificativă, de la 29.668 de euro în 2004, la 608.270 de euro în 2005. Majoritatea banilor au fost cheltuiţi de Administraţia Naţională Apele Române, aflată în subordinea ministerului, arată raportul.

În condiţiile în care între diferite companii de media există suspiciuni reciproce privitoare la achiziţiile de publicitate, Ioana Avădani a subliniat faptul că rolul de "câine de pază" în aces-te chestiuni îl deţine Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP), care poate fi sesizată ori de câte ori apare suspiciunea unei "licitaţii direcţionate". ANRMAP poate dis-pune refacerea procedurii de achiziţie în cazul în care constată abateri.

Raportul "Publicitatea de stat - un an de transparenţă" recomandă autorităţilor să publice anual o listă detaliată cu cheltuielile de publicitate, "ca un semn de bună-credinţă şi o dovadă de transparenţă", să îm-bunătăţească site-ul www.publicitatepublica.ro, pentru a face din el o reală platformă de comunicare şi monitorizare a domeniului şi să asigure răs-pândirea de bune practici în domeniu.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb