Piaţa de retail media• din România va depăşi 10 milioane de euro în 2024, în creştere cu peste 30% faţă de anul anterior, potrivit analizei Footprints AI, companie românească de tehnologie ce dezvoltă şi comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail media din lume. În 2023, domeniul retail media a atras investiţii de circa 7,5 milioane de euro în România, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, avansul anticipat se reflectă în numărul în creştere al retailerilor care îşi dezvoltă şi îşi consolidează ofertele, îşi dimensionează echipele dedicate şi alocă bugete de investiţii în scalarea veniturilor.
Footprints AI dezvoltă o soluţie ce permite targetarea dinamică pe baza comportamentului de consum al clienţilor din retail, oferind o îmbunătăţire constantă a experienţei de cumpărare pentru consumatori şi o eficienţă de monetizare a investiţiilor în advertising de cel puţin 3 ori mai mare pentru branduri faţă de alte platforme, inclusiv Google şi Meta, şi media clasice (radio, TV).
Anul trecut, costurile brandurilor de retail cu Search Media şi cu Social Media, pentru aceleaşi rezultate (trafic sau conversii), au crescut cu circa 34% - 36%, faţă de anul 2022. În următorii 5 ani, retail media va atinge o cotă de aproximativ 25% din bugetele de digital advertising faţă de Social Media şi Search Media.
Footprints AI lucrează, în prezent, cu 15 retaileri în procesele lor de Retail Data Monetization, şi a încheiat anul trecut cu venituri de 3 ori mai mari faţă de 2022. Compania îşi propune, anul acesta, extinderea portofoliului, în special, cu retaileri medii din sectoare diverse, inclusiv alimentaţie, auto, servicii financiare etc. Regiunile în focus pentru extindere sunt SUA, Europa de Vest, ţările nordice, ţările baltice şi MENA.
Planurile de dezvoltare Footprints AI în 2024 vor fi susţinute de investiţii bugetate în valoare de 500.000 de euro, ce vor fi direcţionate în marketing şi operaţiuni de vânzări care susţin parteneriatele companiei cu UST, Microsoft şi alţii.
"Ne vom concentra, anul acesta, pe lansarea platformei în geografii şi industrii noi prin parteneri şi împreună cu partenerii. În această direcţie, am încheiat un parteneriat global cu UST, al doilea cel mai mare integrator de soluţii şi servicii de digital marketing din SUA, care marchează un pas important în strategia noastră de Go to Market şi ne deschide oportunităţi multiple de extindere. Acest tip de colaborare le va oferi retailerilor posibilitatea de a implementa şi scala mai rapid şi eficient proiectele lor de Data Monetization", spune Dan MARC, fondator şi CEO, Footprints AI. Cu ajutorul soluţiei Footprints AI, retailerii îşi pot lansa propriile reţele de retail media în numai 3 luni.
În 2023, Footprints AI a lansat, în 3 luni, în parteneriat cu Profi şi alături de integratorul Retail Media Hub (RMH), cea mai amplă reţea de retail media din România. Brandurile care plasează advertising în această reţea pot lua în calcul o eficienţă de monetizare de 3-5 ori mai mare faţă de colaborările cu alte reţele publicitare, inclusiv platformele media noi - Google sau Meta - şi media clasice - radio sau TV.
Soluţia Footprints AI este perfect adaptată pentru orice domeniu şi geografie în care retailerii îşi doresc să poată folosi, în timp real, datele pentru a-şi cunoaşte şi targeta publicul în funcţie de comportament.
Tehnologia Footprints AI poate fi accesată, acum, la scară largă, de toate IMM-urile din România, datorită parteneriatului între companie şi furnizorul de case de marcat Danubius. Împreună, Footprints AI şi Danubius au lansat, anul trecut, reţeaua de retail media cu cea mai mare acoperire geografică din România. Iniţiativa le permite tuturor comercianţilor offline, indiferent de dimensiune şi industria în care activează, să devină jucători pe piaţa media şi să îşi diversifice veniturile.
Investiţiile în retail media vor depăşi bugetele alocate pe TV şi CTV
Footprints AI este prezent, prin clienţi şi parteneriate, în România, ţările baltice, EAU şi SUA. Compania a deschis, anul trecut, primul birou în SUA, în Silicon Valley, şi anticipează că va câştiga primul client din piaţa americană în următoarele două luni.
În 2024, SUA vor continua să reprezinte cea mai mare piaţă de retail media din lume.
În următorii 4-5 ani, la nivel global, investiţiile în retail media le vor depăşi pe cele în advertising pe TV şi CTV (connected TV). Estimarea ţine cont de extinderea bazei potenţiale de clienţi pentru platformele de retail media, care ţintesc companii de dimensiuni medii pentru completarea portofoliilor lor din verticale diverse, precum electronice şi beauty, dar şi în sectorul financiar.