Compania auto americană Ford Motor investeşte 195 de milioane de dolari în următorii cinci ani într-un centru de afaceri în oraşul indian Chennai, unde va dezvolta noi produse, soluţii de mobilitate pentru proiectare şi va oferi servicii de afaceri, informează Reuters.
Conform unei declaraţii a companiei, Ford care a investit deja peste 2 miliarde de dolari în India până în prezent, va angaja 3000 de persoane şi va aduce încă 9000 de la alte centre în noua unitate care va fi operaţională până la începutul anului 2019.
Ford se concentrează pe pieţele emergente precum India, unde maşinile mici, ieftine, dar puternice sunt populare. Piaţa automobilelor din India este dominată de branduri precum Suzuki şi Hyundai.
Centrul Ford din India va fi al doilea cel mai mare al producătorului de maşini în afara sediului companiei din SUA şi va include laboratoare şi facilităţi de testare pentru vehicule şi componente, care îi vor permite companiei să testeze viitoarele produse în India, precizează sursa citată.
De asemenea, compania susţine că noul centru din ţara asiatică va include echipe de lucru privind analiza financiară avansată şi de analiză de date.
Conform firmei de analiză de piaţă IHS Automotive, este de aşteptat ca India să devină a treia cea mai mare piaţă de automobile din lume până în 2020.