Producătorul auto american "Ford Motor" a anunţat că va investi un miliard de dolari în următorii cinci ani, în "Argo AI", un start-up format în decembrie, care este axat pe dezvoltarea de tehnologie pentru vehicule autonome şi inteligenţă artificială, informează New York Times (NYT).
Acesta este cel mai mare efort făcut de "Ford" în sectorul cercetării inteligenţei artificiale pentru maşini autonome.
Potrivit NYT, "Argo AI" va dezvolta tehnologie exclusiv pentru "Ford", la început, iar apoi intenţionează să acorde licenţe altor companii producătoare de autovehicule.
Mark Fields, CEO-ul "Ford", a declarat într-un interviu: "Opinia noastră este că, în viitor, va exista un număr de jucători care vor avea asemenea sisteme (...) Nu va fi doar un singur câştigător. Dar, în acelaşi timp, putem oferi tehnologia de conducere autonomă altor companii, în cazul în care acest lucru nu compromite avantajele noastre competitive".
Start-up-ul "Argo AI" va funcţiona ca filială "Ford", iar constructorul de maşini va fi acţionarul majoritar al acestuia.
"Argo AI" a fost fondat de doi ingineri de top de la "Google" şi "Uber", conform publicaţiei online Recode. Bryan Salesky, CEO-ul "Argo AI", a fost, în ultimii trei ani, şeful secţiunii de hardware la divizia auto a companiei "Alphabet" (care deţine "Google").
Peter Rander, COO al "Argo AI", a plecat de la "Uber" în septembrie, unde a fost unul dintre inginerii de top al diviziei de conducere autonomă.
Investiţia "Ford" este cea mai mare făcută de un producător auto tradiţional în domeniul conducerii autonome. "General Motors" a achiziţionat, anul trecut, start-up-ul axat pe dezvoltarea tehnologiei pentru conducere autonomă - "Cruise", pentru suma de un miliard de dolari, iar "Uber" a cumpărat compania producătoare de camioane cu conducere autonomă - "Otto", pentru suma de 680 de milioane de dolari, de asemenea, anul trecut.
Cu toate că "Google" a lucrat la tehnologia auto de conducere autonomă mai mult decât oricare altă companie şi are, probabil, cea mai avansată tehnologie, multe surse spun că au existat tensiuni interne în drumul companiei de a scoate tehnologia pe piaţă, precizează Recode.