"Ford Motor" Co., al doilea mare constructor american de autoturisme, care vrea să pună capăt pierderilor înregistrate în Europa, nu plănuieşte reduceri viitoare ale capacităţii de producţie din regiune, considerând că piaţa de profil începe să se stabilizeze.
"Suntem într-un punct în care nu mai avem de făcut anunţuri în privinţa capacităţii de producţie", a declarat, la finele săptămânii trecute, Stephen Odell, şeful operaţiunilor "Ford" Europa, adăugând: "Am spus mereu, însă, că vom monitoriza situaţia şi dacă vor fi modificări < mai catastrofale > decât cele prevăzute, vom reacţiona. Suntem de părere că, până acum, am luat măsurile corespunzătoare".
"Ford" estimează că anul acesta va avea pierderi de aproape 2 miliarde dolari, faţă de 1,75 miliarde dolari în 2012. Dar, compania preconizează că va ajunge la profit zero în Europa, până în 2015. Vânzările companiei au crescut cu 6,4%, luna trecută, pe cele 19 pieţe principale din Europa, faţă de un ritm de declin de 6,5% înregistrat la niveul industriei auto. Această evoluţie a făcut ca "Ford" să-şi majoreze cota de piaţă la 8,2%, în iunie 2013, de la 7,2% în aceeaşi lună din 2012.
În octombrie anul trecut, "Ford" anunţa că închide trei fabrici în Europa (din Belgia şi Marea Britanie) până la finele lui 2014 şi taie 6.200 de posturi, respectiv 13% din forţa de muncă din regiune. Drept urmare, capacitatea de producţie anuală a companiei va fi diminuată cu aproximativ 350.000 de vehicule, adică 18%.
"Ford" lansează noi modele în Europa, precum SUV-ul EcoSport compact, şi urmăreşte să-şi reducă dependenţa de companiile de închirieri auto. Compania vrea ca, până în 2015, cota livrărilor către aceste societăţi să ajungă la mai puţin de 13%, de la 17% în prezent.